خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شرکت اکسنچر (Accenture) با سرمایه گذاری در استارت‌آپ وان‌کیوبیت (1QBit) به دنبال توسعه سامانه محاسبات کوانتومی این شرکت است تا با استفاده از این فناوری خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  شرکت اکسنچر (Accenture) اعلام کرد که اخیرا روی استارتاپ وان‌کیوبیت (1QBit) سرمایه‌گذاری کرده است، استارتاپی که در حوزه محاسبات کوانتومی فعالیت دارد. برای این کار اکسنچر اقدام به خرید بخشی از سهام وان‌کیوبیت به ارزش 45 میلیون دلار کرده است.
وان‌کیوبیت یک شرکت نوپا در کانادا بوده که در شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیا واقع است. این شرکت در حال حاضر از یک تیم تحقیقاتی با بیش از 50 محقق و توسعه‌دهنده نرم‌افزار برخوردار بوده که روی الگوریتم‌های یادگیری ماشین و نرم‌افزارهای محاسبات کوانتومی کار می‌کنند.
مسئولان این استارتاپ اظهار می کنند که در حال کار با مسائل پیچیده محاسباتی مشتریان مختلفی در سراسر جهان است، مشتریانی که در حوزه‌هایی نظیر انرژی، علوم زیستی و مالی فعالیت دارند.
همچنین، اکسنچر نیز بیان می کند که با این سرمایه‌گذاری، به این شرکت نوپا کمک کرده تا به توسعه فعالیت‌های آتی این استارتاپ در بخش آنالیز محاسبات کوانتومی ادامه دهد.
این دو شرکت اوایل سال جاری میلادی همکاری با شرکت بیوژن آغاز کردند تا روی توسعه مقایسه مولکولی با استفاده از کامپیوتر کوانتومی کار کنند. این همکاری مشترک به بیوژن کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را در بخش کشف و توسعه دارو تسریع کند، داروهایی که در حوزه بیماری‌های عصبی نظیر آلزایمر، پارکینسون و MS مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اکسنچر همچنین اقدام به پر کردن فایل مربوط به ثبت پتنت در حوزه کاربرد محاسبات کوانتومی کرده است. در این پتنت روش‌های بهینه سازی مسیر پرواز سامانه‌های پرواز بدون سرنشین، درج شده است.
نارندرا مولانی از شرکت اکسنچر ابراز کرد: محاسبات کوانتومی برای تسریع آنالیز و ایجاد هوش جدید کمک شایانی می‌کند. ما پتانسیل‌های بالایی را برای استفاده از پلت‌فورم وان‌کیوبیت در سامانه‌های مشتریان‌مان متصور هستیم. با این فناوری می‌توان فرصت‌های کسب و کار زیادی ایجاد کرد.
فناوری‌های همگرا به عنوان یکی از اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح است در همین راستا نیز از ابتدای سال ۹۴ برنامه ترویج و آموزش فناوری‌های همگرا در سایت فناوری‌های همگرا به نشانی nbic.isti.ir آغاز شده است. همچنین ارتقای نقش‌آفرینی حوزه‌های مختلف فناوری برای دستیابی به محصولات نوظهور و با اثرات اقتصادی و اجتماعی بالا، یکی از اقداماتی است که مرکز راهبردی فناوری های همگرا در معاونت علمی در راستای آن فعالیت می کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید