خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای برنامه جامع توسعه کارآفرینی که از جمله تکالیف سند تحول بنیادین است گفت: نیازمند ورود خیرین به عرصه مهارت آموزی و تامین تجهیزات هنرستان‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا سید مصطفی آذرکیش، با بیان اینکه از همه ظرفیت‌هایی که کمک می‌کند تا استانداردهای آموزشی ارتقاء یافته و دسترسی به اولویت‌های آموزشی با کیفیت بیشتر امکان پذیر شود استفاده می‌کنیم اظهار کرد: در همین راستا برنامه جامع توسعه کارآفرینی را که تکلیف سند تحول بنیادین است در دست اجرا داریم.
وی افزود: به عنوان نمونه مرکز رشد کارآفرینی در خراسان رضوی را راه اندازی کردیم و کلیه فعالیت‌هایش را به مدت یکسال تحت حمایت، هدایت، پشتیبانی، مشاوره و آموزش برای هنرجویان فعلی و فارغ‌التحصیلان قرار دادیم.
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روش‌های مختلف تامین تجهیزات برای هنرستان‌ها اظهار کرد: استفاده از منابع دولتی و برونسپاری خدمات از جمله راهکارهای تامین تجهیزات و اداره هنرستان‌ها هستند اما در کنار آن نیازمند ورود خیرین به این عرصه هستیم. البته نمونه‌های خوبی از ورود خیرین به عرصه تامین تجهیزات هنرستان‌ها وجود دارد و استان‌ها با عناوینی از کمک خیران استفاده می‌کنند؛ به عنوان مثال شکل گیری و فعالیت"خیرین تامین تجهیزات هنرستانی" در  استان خراسان رضوی و "خیرین هنرستان‌یار" را در استان مازندران شاهدیم.
آذرکیش ادامه داد: خوشبختانه خیران بتدریج در کنار ساخت مدارس در حال ورود به تجهیز هنرستان‌ها هستند. اخیرا خیری در رامهرمز سوله‌ای را ایجاد کرده و بیش از 20 چرخ خیاطی برای استفاده هنرجویان تهیه کرده بود. مواردی از این دست کم نیست و با توجه به اجماعی که در حال شکل گیری است آینده خوب و روشنی برای شاخه کاردانش متصوریم.
وی با بیان اینکه لازمه ایجاد اشتغال پایدار، عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی توجه به رشته‌های مهارتی است اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی نیاز جامعه امروز است و اگر بخواهیم نرخ اشتغال پایدار را افزایش دهیم باید به این سیاست بیش از پیش توجه کنیم. کمااینکه موفقیت‌هایی در این زمینه کسب شده و امسال شاهد رشد بیش از 4 درصدی ثبت نام در شاخه کاردانش بودیم.
به گفتنه مدیرکل دفتر آموزش‌ای کاردانش وزارت آموزش و پرورش یکی دیگر از اقدامات خوب انجام شده در سال جاری اضافه شدن هفت رشته جدید به این شاخه بود و به این ترتیب تعداد رشته‌های شاخه کاردانش از 153 رشته به 160 رشته رسید و علاقه مندان می‌توانند برحسب علاقه وارد رشته‌های جدید چون تصویرسازی دیجیتالی، محتوا و انیمیشن و ناظر فنی چاپ که کاربردی بوده و طبق نیازهای بازار کار امروز شکل گرفته است، شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید