خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی از اجرایی شدن معافیت‌های گمرکی شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: 260 شرکت دانش بنیان مشمول معافیت‌های گمرکی می‌شوند.

به گزارش مرکزارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار رئیس امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری،  با اشاره به بهره مندی شرکت‌های دانش بنیان از معافیت‌ها و تسهیلات گمرکی گفت: طبق ماده 3 قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان مصوب سال 1389، شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان می‌توانند از پرداخت حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی معاف شوند.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در رابطه با میزان معافیت‌های گمرکی گفت: تاکنون از 400 درخواستی که به دبیرخانه ارسال شده است، بر اساس مقررات موجود، بیش از 260 درخواست تأیید و به گمرک جمهوری اسلامی ایران ارسال شد، که با مساعدت و همکاری خوب میان گمرک و معاونت علمی و فناوری، این درخواست‌ها مشمول معافیت‌های گمرکی شدند.
صاحبکار افزود: در سال 94 ، شیوه نامه اعطای معافیت حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در کارگروه «ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا» تصویب و اجرا شد.
وی این شیوه نامه را مبنای ارائه معافیت‌های گمرکی عنوان کرد و افزود: واردات کالاهای مرتبط با فعالیت‌های دانش بنیان تنها در صورتی که به عنوان «ماشین آلات خط تولید»، و یا «به منظور ساخت محصول در حد نمونه اولیه» و «مهندسی معکوس» و یا «تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت» باشد، از این معافیت‌ها برخوردار خواهند شد.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه این معافیت‌ها تنها شامل کالاهای غیر تجاری می‌شود، گفت: منظور از کالای تجاری، کالایی است که برای فروش وارد می‌شود، اعم از اینکه به همان شکل یا پس از انجام عملیات اعم از تولیدی، تفکیک و بسته بندی به فروش برسد. به عبارت دیگر، مواد، قطعات و کالاهایی که با هدف استفاده در محصول نهایی وارد شده و به فروش می‌رسند، مشمول این معافیت‌ها نیستند.
وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از اجازه ورود موقت برای مواد اولیه و کالاهای مورد مصرف در تولید، تکمیل، آماده سازی و بسته بندی کالاهای دانش بنیان صادراتی استفاده کنند.
صاحبکار افزود: به علاوه در این مدت بیش از 1500 مشاوره در رابطه با معافیت‌ها و فرآیندهای گمرکی و قوانین و آیین نامه‌های مربوطه به شرکت‌های متقاضی ارائه شده است.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری گفت: معاونت علمی و فناوری رییس جمهور برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه امور گمرکی، تلاش می‌کند و در صورتی که شرکت‌ها مشکلاتی در این حوزه دارند، می‌توانند با امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان مکاتبه نموده تا در حد امکان پیگیری شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید