خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نقش دانشگاه کارآفرین گفت: تجهیز نیروی انسانی و منابع برای تحقق ایده ها از الزامات دانشگاه کارآفزین است و دانشجو باید فرصت تحقق رویای خود در دانشگاه را به دست آورد.

به گزارش ایرنا، امیرحسین دوایی در کنفرانس کارآفرینی با رویکرد الزامات دانشگاه کارآفرین گفت: دانشگاه های کارآفرین باید امکانات مورد نیاز را برای دانشجویان فراهم کنند تا دانشجویان در یک فضای تخصصی قادر شوند دانش خود را به صنعت تبدیل کنند؛ در سال های اخیر دانشگاه شریف در این مسیر پیشگام بوده است و در آینده باید بستری فراهم شود که دانشگاه های دیگر هم به سمت کارآفرینی شتاب بگیرند.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: هدف رسیدن به توسعه در کشور اولویت است و نباید اکوسیستم را در دانشگاه شریف متمرکز کرد و از نظر پدافند غیرعامل کار درستی نیست که تمام برنامه ها در یک مکان انجام شود و باید تلاش شود دیگر مراکز را فعال کرد.
دوایی افزود: کارآفرین فردی است که با ایده خود پیوندی بین نیروی متخصص، سرمایه گذار و افکار عمومی برای تحقق رویای خود برقرار می کند و همین امر گواه بر این است که برای کارآفرینی نیازمند نیروی جمعی هستیم .
وی اظهار کرد: براساس مستندات هشت نفر از موفق ترین و ثروتمندترین کارآفرینان جهان در حوزه آی تی در دانشگاه هایی تحصیل کرده اند که شهرت کارآفرینی دارند و نکته قابل اهمیت این که هفت نفر ازبنیانگذاران این شرکت ها در ترم های نخست ترک تحصیل کرده و وارد بازار کسب و کار شده اند؛ اگر این معادلات را کنار هم قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که در دانشگاه های کارآفرین این افراد توانسته اند تیم های فکری و تخصصی خود را تکمیل کنند تا قدرت تبدیل ایده های خود به صنعت را میسر کنند و دانشگاه توانسته است ابزار مورد نیاز را برای این افراد مهیا کند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تجربه نشان داده است سرمایه گذارهای خطرپذیر در اطراف دانشگاه های کارآفرین حضور پیدا می کنند و توجه آنها به نقاطی است که در آنجا تولید علم می شود و همین امر برای دانشجویان قابل اهمیت است و می توانند از این ابزار برای کارافرینی در دانشگاه بهره ببرند.
کنفرانس کارآفرینی با هدف بررسی الزامات دانشگاه کارآفرین و نقش دانشجویان و اساتید در توسعه کارآفرینی به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در روزهای 22 و 23 آذر در محل این دانشگاه در حال برگزاری است.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید