خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از تولید سالیانه دو میلیون و هشتصد هزار قطعه ماهی زینتی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن لطفی با اشاره به پتانسیل مناسب  این شهرستان آبیک در تولید ماهیان زینتی اظهار کرد: شهرستان آبیک در سال گذشته  با تولید دو میلیون و هفتصد و نه هزار قطعه انواع ماهیان زینتی توانست رتبه و جایگاه مناسبی را در سطح استان و همچنین  اشتغال و کارآفرینی به خود اختصاص دهد.
وی  پیش بینی کرد: در سال جاری با فعال شدن چندین کارگاه کوچک خانگی برای تولید ماهیان زینتی این میزان سطح تولید افزایش یابد.
به گفته ی لطفی؛ در حال حاضر ۱۲ کارگاه فعال پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان فعالیت دارند که زمینه  اشتغال مستقیم برای ۲۸ نفر در منطقه فراهم شده است.
وی اضافه کرد : به طور تقریبی به ازای هر ۱۰۰ هزار قطعه تولید ماهیان زینتی یک اشتغال مستقیم و یک اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک در ادامه گفت : امروزه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی  یکی از زمینه های مهم اشتغالزایی در مناطق روستایی و شهری می باشد که  سهم قابل توجهی از تولید ناخالص بخش کشاورزی در برخی از کشورها نتیجه تکثیر و پرورش و تجارت اینگونه آبزیان است.
لطفی اظهار داشت : تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی نیز امکان پذیر است  زیرا ضمن نیاز به سرمایه و زمین اندک؛   زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را نیز فراهم می کند به طوری که در هر کارگاه کوچک پرورش ماهی زینتی دست کم دو نفر به صورت مستقیم و دو نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید