خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری معتقد است با توجه به رشد موفق و فزاینده شرکت‌های استارتاپی کشورمان، اکنون زمینه‌ای مناسب فراهم شده است تا استارتاپ‌های کشورمان گستره فعالیت و دامنه ارائه خدمات‌ خود را از ایران فراتر ببرند و با تکیه به قابلیت‌های منحصر به‌فرد در عرصه ایجاد ثروت، ارزش افزوده از محل نوآوری و کارآفرینی تحول‌آفرین باشند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از استارتاپ اسنپ، مهم‌ترین رسالت کسب و کارهای خلاق حوزه خدمات، بهبود و اصلاح فضای کسب و کار این حوزه و از میان برداشتن موانع و واسطه‌های ارائه خدمات مطلوب به مشتری دانست و افزود: کسب و کارهای نواور و خلاق به واسطه رشد فزاینده و نوآوری‌های منحصر‌به فردی که دارند زمینه را برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان فراهم می‌کنند.
ستاری، به توانمندی استارتاپ‌ها در متحول ساختن ساختار‌های خدماتی پیشین و ارائه شکلی تازه از خدمات اشاره و عنوان کرد: حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم با ارائه خدمات و قابلیت‌های جدید، مهم‌ترین ویژگی استارتاپ‌ها است که ساختارهای سنتی پیشین را دست‌خوش تحول و دگرگونی می‌سازد.

چالش‌های فراروی جامعه استارتاپی
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، ساختارهای سنتی و تعارض‌های قانونی را از عمده‌ترین چالش‌های فراروی استارتاپ‌ها برشمرد و تصریح کرد: ماهیت استارتاپ‌ها خلق یک ایده یا خدمت تازه وسرعت بالا سرعت بالای رشد این نوع کسب و کارهاست به طوری که برخی از آنان در هفته رشد چندبرابری دارند، بر همین اساس، ایتدا این شرکت‌ها حرکت می‌کنند و سپس قانون وارد میدان می‌شود و طبیعی است در آغاز راه، ناهماهنگی‌هایی میان استارتاپ‌ها و ساختارهای قانونی به وجود بیاید که البته استارتاپ‌ها می‌بایست هم‌سو با قوانین حرکت کنند.
رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، راه حل اساسی برای پذیرش کسب و کارهای خلاق از سوی جامعه را توسعه فرهنگ کارآفرینی و نوآوری عنوان کرد و افزود: رشد استارتاپ‌ها به خصوص در حوزه خدمات به واسطه رشد فزاینده و سرعت بالا نیازمند همخوانی و فرهنگ‌سازی جامعه برای پذیرش این کسب و کارها است.
وی با بیان این‌که مسیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به مرور در حال هموار شدن است، ابراز کرد: جامعه دانش‌بنیان و استارتاپی کشور، چالش‌های روزهای نخست شکل‌گیری را پشت سر گذاشته است و اکنون این شرکت‌ها در جایگاهی قرار دارند که به خوبی از سوی جامعه پذیرفته شده‌اند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، با بیان این‌که دولت می‌تواند با رفع موانع متعدد و ایجاد زیرساخت‌های لازم فضا را برای خلق نوآوری توسط کسب و کارهای این‌چنینی مناسب کند، ادامه داد: مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقش دولت در کمک به شرکت‌های نوآور، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت آنان است.
وی تصریح کرد: ورود دولت به این بازار مانع رشد فعالیت این شرکت‌ها می‌شود و بهتر است به جای اینکه به دنبال حمایت دولتی باشیم اجازه دهیم شرکت‌های استارت‌آپی کارشان را انجام دهند.

حرکت هم‌سو و هماهنگ استارتاپی‌ها زمینه‌ساز حل مشکلات
ستاری، با اشاره به نقش معاونت علمی و فناوری و دیگر نهادها در حل مشکلات شرکت‌های استارتاپی گفت: در حال حاضر مشکلات نسبت به دو سال گذشته به شدت قابل توجه‌ای کاهش پیدا کرده و دست کم چالش از بود و نبود استارت‌آ‍پ‌ها به چگونگی فعالیت آن‌ها رسیده است.
وی در ادامه با بیان این‌که بخشی از حل مشکلات شرکت‌های استارت‌آ‍پی با هم‌سویی و متحد شدن این شرکت‌ها با یکدیگر حل شدنی است، اظهار کرد: برخی از این مشکلات توسط خود همین کسب و کارها به وجود می‌آید یعنی این شرکت‌ها خودشان هم با خودشان متحد نیستند و در بازار رقابت به یکدیگر رحم نمی‌کنند.

حرکت دانشگاهیان در مسیر کسب و کارهای نوآور
ستاری، لزوم حرکت نسل دانشگاهی کشور در مسیر نوآوری و ایستادگی در برابر چالش‌های پیش رو را یادآور شد و افزود: نسل جوان و خلاقی که پایه‌گذار کسب و کارهای نوآور ایرانی هستند باید با قدرت و اعتماد به نفس در مسیر خلاقیت و نوآوری روبه‌جلو گام بردارند و با ارائه خدمات مطلوب ضمن ایجاد ارزش افزوده، رشد اقتصاد دانش‌بنیان و رشد تولید ناخالص داخلی را محقق کنند.
وی همچنین مهم‌ترین لازمه برای حرکت روان‌تر استارتاپ‌ها و حرکت دانشجویان به سوی شکل دادن این شرکت‌ها را تحقق زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانست و افزود: مهم‌ترین چالش کسب و کارهای نوآور، وام‌های دولتی نیست و تمامی نمونه‌های موفق استارتاپی بر مبنای نقش‌آفرینی بخش خصوصی در حمایت از این شرکت‌ها، ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به میدان و مساعد کردن فضای جامعه و دولت در راستای فعالیت شکل گرفته‌اند.

وجود زمینه برای حضور در بازارهای بین‌المللی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان این‌که بسیاری از استارتاپ‌های ایرانی به حدی از بلوغ رسیده‌اند که رقیبی توانمند برای نمونه‌های خارجی به شمار می‌روند، اظهار کرد: اکنون زمینه‌ای مناسب فراهم شده است تا استارتاپ‌های کشورمان گستره فعالیت و دامنه ارائه خدمات‌ خود را از ایران فراتر ببرند و با تکیه به قابلیت‌های منحصر به‌فردی که دارند، در عرصه ایجاد ثروت، ارزش افزوده از محل نوآوری و کارآفرینی به موفقیت‌های تحول‌آفرین دست پیدا کنند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این‌که نیاز عمومی جامعه و خواست مردم، هدایتگر مسیر حرکت استارتاپ‌ها است، افزود: کسب و کارهای نوپا که همواره جلوتر و با سرعتی بالاتر نسبت به ساختارهای پیشین حرکت می‌کنند، بر مبنای این خواست مردم شکل گرفته‌اند و بنابراین حضور استارتاپ‌های خارجی در عرصه رقابت نه تنها یک تهدید، بلکه می‌تواند فرصتی ارزشمند برای ارتقا و رونق بیش‌تر این کسب و کارها ایجاد کند.
ستاری، مهم‌ترین سرمایه کسب و کارهای موفق را اعتماد و اطمینان جامعه دانست و گفت: با ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان و شناخت جامعه از فضای کسب و کارهای نوآور، درهای جدیدی به سوی شرکت‌ها گشوده خواهد شد و در این راه، نوآوری و اعتماد مردم به عنوان مهم‌ترین دارایی‌های این شرکت‌ها راه را برای ادامه حرکتشان هموار می‌کند.

بازدید و گفت‌وگو
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از بخش‌های این شرکت استارتاپی که توسط جامعه جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشورمان فعالیت می‌کنند دیدن کرد و در گفت‌وگو میان ستاری و فعالان این شرکت‌ فناور، مهم‌ترین چالش‌ها و راه‌کارهای توسعه کسب و کارهای نوآور مطرح شد.
بر اساس این گزارش در این بازدید و گفت و گو، مهدی فقیهی به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و محمد رازینی مدیرعامل اسنپ ستاری را همراهی کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید