خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تشکیل 1500تشکل کارگری و کارفرمایی جدید

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل 1500 تشکل کارگری و کارفرمایی جدید در دولت تدبیر و امید خبرداد و گفت: تشکیل این تعداد تشکل نشان می دهد دولت به توسعه نهادهای مدنی توجه جدی دارد. نهادهای مدنی عرصه روابط کار باید درتصمیم سازی ها مشارکت جدی داشته باشند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در نخستین نشست دوره جدید هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان در محل این وزارتخانه، از تجدید ساختار رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر نظام رسیدگی به دعاوی پاسخگوی نظام کارگری و کارفرمایی نیست و بزودی در این امر تجدیدنظر می شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دربخش دیگری از اظهارات خود اضافه کرد: به مدیران کل استانی تاکید کرده ایم که هیچ تصمیمی بدون نشست سه جانبه از نگاه ما پذیرفته شده نیست و تمام تصمیم سازی ها باید با سه جانبه گرایی انجام شود.

ربیعی افزود: هدف دولت در ارتباط با نهادهای مدنی عرصه روابط کار نقش تسهیل گری و حمایت گری است و نه دخالت و مهندسی در انتخابات؛ بنابراین کانون های عالی کارفرمایان می توانند اتاق فکر بخش های کارفرمایی تلقی شوند تا به این ترتیب نظرات کارشناسان به دولت منعکس شود، هرچند این تشکل ها باید در فرآیند تصمیم سازی ها مشارکت داشته باشند.

وی بر ضرورت حضور فعال تشکل های کارفرمایی و کارگری کشور در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری تاکید کرد و گفت: باید تلاش کرد مزایای تصمیم گیری های سه جانبه و بهره مندی از نظرات تشکل ها به سایر دستگاه ها معرفی شوند.

وی اضافه کرد: کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان شناخته شده نیست و باید کاری کنیم که تشکل های ما به مجامع مختلف و دولت به درستی معرفی شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخلاف این تصور که تشکل های کارگری و کارفرمایی به دنبال مسائل صنفی هستند اما در واقع این گونه نیست بلکه آنان درجهت منافع ملی و توسعه اقتصادی نقش ایفا می کنند.

ربیعی اثرگذاری کانون های کارفرمایی را نسبت به سایر تشکل های مشابه مطلوب ندانست و تاکید کرد: چنانچه این تشکل و نقش آن بیشتر معرفی شود کانون های عالی می توانند موثرتر عمل کنند.

وی افزود: مهم ترین امتیاز کانون عالی کارفرمایان نزدیکی آنان با نهادهای کارگریست و باید به دنبال راه حلی باشیم که بتوانیم نهاد کارفرمایی قوی داشته باشیم و تمام نظرات کارشناسی ارائه شده از سوی این کانون را به دولت منتقل کنیم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری روزهای ابتدایی حضور خود در این وزارتخانه، گفت: در آن زمان سازمان تامین اجتماعی با حدود 5 هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه بود و دفترچه های بیمه آن ارزشی نداشت به طوری که سر در داروخانه ها نوشته شده بود، دفترچه تامین اجتماعی نمی پذیریم اما امروز این گونه نیست و نه تنها کسری ها جبران شده بلکه ارزش دفترچه ها افزایش نیز یافته است.

ربیعی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 12 هزار میلیارد تومان بودجه به بخش درمان تامین اجتماعی اختصاص یافت به طوری که این سازمان اکنون سهم زیادی در تولید درمان برای جمعیت بزرگی از کشور دارد.

وی ضمن شنیدن اظهارات نمایندگان کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان، رسیدگی به بخش های مهمی از پیشنهاد این افراد را در دستور کار مدیران مربوطه قرار داد و خطاب به آنها، گفت: معتقدم در دوره ای که تصدی این وزارتخانه را عهده دار هستم باید نهادهای مدنی رشد کنند چرا که برای رسیدن به این هدف مهم سال ها تلاش کرده ام.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان نیز بر همکاری این کانون با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: این کانون عالی، تحقق اهداف توسعه ملی را دنبال و تلاش می کند با نظرات کارشناسی دولت را یاری دهد.

محمد عطاردیان به نقش شناخته شده این کانون در سطح بین المللی و همکاری های این تشکل با نهادهای بین المللی اشاره کرد و از سفر آتی دبیرکل سازمان بین المللی کارفرمایان به تهران برای توسعه همکاری ها خبر داد.

وی گفت: این کانون بزودی با اتحادیه صنعتکاران روسیه یک یادداشت تفاهم همکاری امضاء می کند، این اقدام می تواند در جهت شناساندن ظرفیت های تولیدی کشور به تجار روسی موثر باشد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی بر لزوم بهره مندی از نظرات این کانون در خصوص مسائل تامین اجتماعی تاکید کرد.

شایان ذکر است، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پس از دریافت دیدگاههای کانون عالی کارفرمایان با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نشست دیگری را برای دریافت نقطه نظرات این تشکل تشکیل داد تا آنان مسائل خود را با مدیرعامل تامین اجتماعی در میان بگذارند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید