خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حباب ایجاد شده در ارزش پول مجازی بیت‌کوین سرانجام پس از روزها و هفته‌ها پنجشنبه هفته گذشته شکسته شد و تا ۲۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ رشد پرشتاب و عجیب ارزش پول مجازی بیت‌کوین در روزها و هفته‌های اخیر نقل تمامی محافل خبری و حتی گعده‌های اقتصادی بوده است.
بسیاری از کاربران فضای مجازی و سرمایه‌داران راغب به خریداری اعتباری مشخص از این پول شدند تا بتوانند در این مسیر روبه رشد سهمی چشم‌گیر در مدت زمانی کوتاه از آن خود کنند و عده‌ای هم بدون آگاهی کامل نسبت به پروسه تولید و به‌کارگیری این پول، اقدام به خرید آن کردند.
رشد انفجاری ارزش این پول که به بیت‌کوین شهرت دارد و یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه یا پول حکومتی است، یکشنبه هفته گذشته به اوج خود و به قیمت 20 هزار دلار رسید.
عبارت "نوآوری" به کار رفته در تعریف بیت‌کوین مشتمل بر آن است که خالقانش توانسته‌اند آن را در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند زیرا در چند سال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به چندهزار دلار افزایش یافته است.
اما پول بودن یک جایگاه "حقوقی" است و پول بودن بیت‌کوین منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولتها است؛ تاکنون هیچ دولتی بیت‌کوین را به عنوان پول به رسمیت نشناخته است و دولتهای ایالات متحده امریکا، آلمان و چین بر کالا بودن بیت‌کوین تأکید دارند.
با این حال روند رشد انفجاری ارزش این پول مجازی پنجشنبه هفته گذشته متوقف و با ترکیدن حباب ایجاد شده، با 22 درصد کاهش ارزش مواجه شد.
بنابراین ارزش این پول مجازی رمزنگاری شده به 15 هزار و 262 دلار رسید و برخی منابع دلیل این موضوع را مربوط به چالشهای جامعه رمزنگاری بیت‌کوین عنوان کرده‌اند.
پیش از این بسیاری مسئولان اجرایی کشور نسبت به ورود این پول به عرصه تبادلات مالی آنلاین، اعلام آمادگی کرده و نظر نهایی را بسته به موافقت بانک مرکزی دانستند.
گفتنی است، بیت‌کوین سرمایه‌ای دیجیتال است که توسط مخترع آن به نام ساتوشی ناکاموتو، طراحی شده و به عنوان یک ارز کار می‌کند.
بیت‌کوین معمولا با عباراتی نظیر پول دیجیتال، پول خرد دیجیتال، ارز مجازی، ارز الکترونیکی یا ارز رمزنگاری شده نیز شناخته می‌شود؛ در پاسخ به این پرسش که آیا بیت‌کوین ارز است یا نه هنوز چون و چراهایی وجود دارد.
با توجه به مقالات منتشر شده توسط اکونومیست در ژانویه 2015، بیت‌کوین سه ویژگی مفید 1. سخت به دست آمدن، 2. عرضه محدود و 3. به آسانی قابل بازبینی بودن را که معمولا ارز باید داشته باشد، دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید