خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: تحقق فناوری در هرمزگان مستلزم درک متقابل دانشگاه و پارک فناوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتی ظهر یکشنبه در نشست روسای واحدهای دانشگاهی پیام نور سراسر استان هرمزگان با بیان اینکه تحقق همکاری پارک و دانشگاه بویژه پیام نور مستلزم درک مشترک از فعالیت یکدیگر است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دولت تعامل و همکاری خوبی بین دانشگاه ها و پارک علم و فناوری بوجود آمد و همکاری ها در زمینه های مختلف در حال انجام است.
وی با بیان اینکه دانشگاه و پارک همه زیر چتر وزارت علوم فعالیت می کنند، گفت: همه این زیرمجموعه ها در استان باید تلاش کنند تا آنچه بر عهده وزارت علوم است با همکاری و تعامل به انجام رسانند و تاثیرات خود را در هرمزگان بگذارند.
به گفته فتی، تعامل دانشگاه های دولتی و آزاد با پارک بسیار خوب است و در نشست هایی که به منظور همکاری و تعامل طرفین برگزار شده قرار شد این که بحث پژوهش را دانشگاه ها و فناوری را پارک علم و فناوری پیگیری کند.
وی با تاکید بر ورود واحدهای دانشگاهی پیام نور به بحث فناوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان توسط فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی گفت: پارک اعتبارات خوبی در این زمینه به افراد صاحب ایده اعطا می کند. علاوه بر این معاونت علمی ریاست جمهوری نیز برای شرکت های دانش بنیان تسهیلات خوبی در نظر گرفته که می تواند زمینه رشد این شرکت ها را فراهم آورد.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با اشاره وضعیت سال های گذشته هرمزگان در تاسیس شرکت های دانش بنیان افزود: در مقطعی وضعیت هرمزگان در این زمینه مناسب نبود و استاندار وقت پس از تاکید معاون رئیس جمهور بر روند توسعه این شرکت ها موضوع را از طریق پارک علم و فناوری هرمزگان پیگیری کرد که ما بصورت مستند و کارشناسی دلیل این موضوع را گزارش کردیم که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته جهش خوبی در تاسیس شرکت های دانش بنیان داشتیم.
وی یکی از اقدامات مهم در این زمینه اعطای کارگزاری دانش بنیان به پارک علم و فناوری هرمزگان بود و سرعت کار را برای تاسیس شرکت های دانش بنیان افزایش داد.
فتی از روسای واحدهای دانشگاهی پیام نور خواست، تا امتیازات این نوع شرکت ها را به اساتید و دانشجویان تشریح کنند و تلاش کنند تا خروجی دانشگاه منجر به کارآفرینی شود.
به گفته وی، عدم توجه به فناوری زمینه بیکاری افراد تحصیل کرده را افزایش می دهد.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در ادامه به راه اندازی صندوق غیردولتی پزوهش و فناوری در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: راه اندازی این صندوق با همکاری پارک، دانشگاه ها، پالایشگاه نفت بندرعباس و فولاد مراحل نهایی خود را طی می کند که به همان میزان اعتبار گذاشته شده در استان، از منابع ملی صندوق پژوهش فناوری به حساب صندوق استانی واریز می شود که طبق برآورد سه میلیارد تومان از استان و سه میلیارد نیز از صندوق ملی به هرمزگان اختصاص می یابد.
وی افزود: اختصاص این اعتبار به صندوق زمینه را برای حمایت از فناوران را افزایش می دهد که فرصت مناسبی است مجموعه دانشگاهی پیام نور از ظرفیت پیش آمده در جهت توسعه فناوری هرمزگان استفاده کند.
فتی همچنین با اشاره به ماموریت محوله از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان مبنی بر برگزاری رویدادها در دانشگاه ها گفت: بنا داریم رویدادهای کارآفرینی را در دانشگاه ها برگزار و از افراد موفق در کسب و کارها نیز دعوت کنیم.
به گفته وی، امسال چند رویداد با همکاری پیام نور از سوی پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد که امیدواریم این روند ادامه یابد.
در ادامه این نشست، دکتر عبدالکریم قائدی رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان با اشاره به تعامل پارک و این دانشگاه گفت: همه امکانات پارک در اختیار پارک قرار خواهد گرفت تا با تعاملی که شکل می گیرد بتوان دانشجویان و استاتید را به سمت کارآفرینی سوق داد.
وی گفت: با تعاملاتی که بین این دو مجموعه وجود دارد، دانشگاه پیام نور در پیدایش دانشگاه کارافرین پیشرو خواهد بود.
قائدی افزود: دانشگاه پیام نور بدنبال دانشگاه کار آفرین و دانشگاه نسل سوم است و زیرساخت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ان نیز فراهم شده است.
وی با توجه به تفاهم نامه بین دانشگاه پیام نور و پارک علم و فناوری تأکید کرد: با وجود نیروهای هیات علمی و متخصص، توجه دانشگاه به نیازهای صنعت و جامعه در حال افزایش است و از این دارایی های فکری باید بیشتر بهره برد و دانشگاه در این مهم پیشتاز است.




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید