خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مؤلف کتاب درسی «کارگاه نوآوری و کارآفرینی» گفت: زمانی که نوآوری با نگاه توحیدی در فرد توأم شود آن فرد به رفع مشکلات بشریت فکر می‌کند و تنها در جهت منافع شخصی گام برنمی‌دارد اما علم منهای توحید به تولید بمب اتم منجر می‌شود.

امیر کدخدازاده مؤلف کتاب درسی «کارگاه نوآوری و کارآفرینی» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه این کتاب به عنوان یک درس اختیاری مشترک برای شاخه‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این کتاب با یک رویکرد جدید تألیف شده است؛ رویکردی که تاکنون در تألیف کتب درسی سابقه نداشته است.
وی افزود: بنده دبیر علوم در مقطع متوسطه اول بوده‌ام؛ معمولاً مباحث علمی در کتب درسی از جنبه تخصصی مطرح می‌شود اما من ضمن تدریس، مباحث تخصصی را به مباحث هستی‌شناسی مرتبط می‌کنم و به خاطر همین ابتدا ایده تألیف کتاب جست‌وجوی حکمت در علوم تجربی دوره راهنمایی به ذهنم رسید که البته هنوز تکمیل و چاپ نشده است.
کدخدازاده در خصوص مباحث عنوان شده در کتاب «کارگاه نوآوری و کارآفرینی» گفت: درس‌های این کتاب علاوه بر اینکه دانش‌آموزان و هنرجویان فنی و حرفه‌ای را با مباحث تخصصی ‌آشنا می‌کند، به مباحث هستی‌شناسی و انسان‌شناسی می‌پردازد؛ برای مثال در بخشی از کتاب در خصوص نوآوری‌ها تلاش می‌شود تا تغییر نگاه به پدیده‌ها ایجاد شود و دانش‌آموز به این بینش برسد که خلقت انسان هم یک نوآوری از سوی خداوند است و سرچشمه نوآوری خداست.
مؤلف کتاب درسی «کارگاه نوآوری و کارآفرینی» با بیان اینکه این کتاب پدیده‌های مخلوق خداوند را معرفی کرده و هدف آفرینش آنها را تشریح کرده است، ادامه داد: هدف از تألیف این کتاب این است که دانش‌آموز به مباحث علمی با رویکرد معنوی بپردازد و فاصله بین درس‌های ظاهراً زمینی با مباحث توحیدی کم شود.
وی خاطر نشان کرد: زمانی که نوآوری با نگاه توحیدی در فرد توأم شود آن فرد به رفع مشکلات بشریت فکر می‌کند و تنها در جهت منافع شخصی گام برنمی‌دارد اما علم منهای توحید به تولید بمب اتم منجر می‌شود.
کدخدازاده بیان داشت: یکی از نوآوری‌های این کتاب این است که جنبه‌های تخصصی بحث کارآفرینی را با مباحث توحیدی، اخلاقی و مسائل روزمره زندگی گره می‌زند.
مؤلف کتاب درسی «کارگاه نوآوری و کارآفرینی» با اشاره به بخشی از کتاب که در آن قوانین نامحسوس برای بهبود کارآفرینی آورده شده است، گفت: در این بخش ارتباط مباحث نوآوری با مهارت‌های افراد، مسائل متافیزیکی و ارزش‌های اخلاقی آورده شده است؛ برای مثال تأثیر مسائلی چون توکل، صدقه و خوش‌اخلاقی را در افزایش روزی بیان کردیم.
وی با گلایه از عدم انتشار این کتاب تصریح کرد: فایل Pdf این کتاب در سامانه درسی وزارتخانه قرار گرفته است و تنها 5 جلد از آن چاپ شده و به مؤلفان داده شده است و دانش‌آموزان و معلمان این کتاب را به صورت مجازی مطالعه می‌کنند که از نقاط ضعفی است که باید به آن پرداخت چون همه دانش‌آموزان در کشور امکان دسترسی به ابزاری که بتوان کتاب را به صورت مجازی مطالعه کنند، ندارند.
کدخدازاده با بیان اینکه به ارتباط بین حکمت و دانش توسط دانشمندان بزرگ اسلامی همواره پرداخته شده است، گفت: اگر پیوند با معارف در درس‌های تخصصی برقرار شود بداخلاقی‌ها در جامعه کاهش می‌یابد و توجه به مسائل اخلاقی تنها در حد کلاس‌های دینی و پرورشی باعث ایجاد سکولار پنهان می‌شود.


گفتنی است علاقه مندان می توانند برای دریافت فایلpdf  کتاب درسی «کارگاه نوآوری و کارآفرینی» از طریق وب‌سایت ماهنامه کارآفرین ناب اقدام نمایند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید