خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نشست شورای اقتصاد مقاومتی با محوریت بررسی چگونگی فرآیند شکل‌گیری اکوسیستم کارآفرینی در شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ شورای اقتصاد مقاومتی با محوریت بررسی چگونگی فرآیند شکل‌گیری اکوسیستم کارآفرینی با حضور رئیس بنیاد نخبگان فارس برگزار شد.
در این نشست، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان فارس ضمن ارائه گزارشی از فرآیند شکل‌گیری اکوسیستم کارآفرینی در فارس، گفت: افراد مستعد جامعه، علوم و مهارت‌های لازم برای تبدیل علم و دانش به ثروت بر اساس نیازهای جامعه و صنعت را فرا نگرفته‌اند.
وی افزود: بنیاد نخبگان فارس پس از مطالعه و بررسی، طرح جامع اکوسیستم کارآفرینی را تدوین کرده و در شورای اشتغال استان آن را به تصویب رساند و از 2 سال قبل تاکنون در حال فراهم کردن مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای اجرای کامل طرح است.
شریف اضافه کرد: چرخۀ کارآفرینی یا نو ارزش‌آفرین در کشورهای پیشرفته شامل تصور خلاق، خلاقیت، نوآوری و نو ارزش‌آفرینی است که جوانان نیز می توانند از این فرآیند استفاده کنند.
رئیس بنیاد نخبگان فارس یادآور شد: اجزاء اکوسیستم کارآفرینی شامل سیستم‌های پشتیبانی، سرمایه‌گذاری، نیروی‌انسانی، آموزش بازار، فرهنگ پشتیبانی، چارچوب مقررات و زیرساخت‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی، است.
شریف ادامه داد: به منظور کسب آگاهی، دانش و مهارت مرتبط با حوزه تفکر خلاق و خلاقیت در نظام آموزش‌و‌پرورش، برنامۀ جامعی تحت عنوان «مدرسه فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی» از حدود 2 سال قبل در شهرستان‌های استان فارس به صورت فراگیر اجرا شده است که خروجی نهایی این برنامه‌ها به عنوان سفیران بنیاد فارس در شهرستان خود به فعالیت پرداخته و توسط مجمع خیّران نخبه‌پرور فارس بورسیه می‌شوند.
وی تصریح کرد: آشنایی با معرفت‌های مرتبط با کار تیمی، تعریف مسئله در مدارس متوسطه، کسب آگاهی، دانش و مهارت مرتبط با حوزه نوآوری در دانشگاه‌ها، در قالب برنامه های متنوع توسط بنیاد نخبگان فارس در حال اجراست.
رئیس بنیاد نخبگان فارس در پایان خاطرنشان کرد: مجمع خیّران حامی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر و نیک‌اندیش است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید