خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

«جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها» با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی 26 و 27 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها» با هدف استفاده از پتانسیل‌های کارآفرینی اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم مختلف از قبیل جرائم و حوادث رانندگی، اعتیاد، طلاق، سرقت و غیره ارائه شده است. منظور از کارآفرینی اجتماعی تشخیص یک مشکل اجتماعی و استفاده از مفاهیم و اصول کارآفرینی به منظور ایجاد، سازماندهی و مدیریت سرمایه برای ایجاد تغییر است.
این جشنواره از این نظر با سایر رویدادهای کارآفرینی در سطح کشور متفاوت است که تا کنون هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی بیشتر اقتصادی بوده است، اما در این طرح هدف این است که کسب‌وکارهایی هایی ایجاد شود که هم سود اقتصادی و هم منافع اجتماعی را در پی داشته باشد.
روند اجرایی طرح به این شکل است که طی فراخوانی از افراد صاحب ایده در سراسر کشور خواسته می‌شود تا ایده‌های جدید خود را در محورهای موضوعی جشنواره ارائه دهند. این ایده‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و 25 ایده برتر انتخاب می‌شود تا طی دو روز در یک ماراتن چالشی باهم به رقابت بپردازند و طرح ایده خود را تکمیل نمایند. این رویداد دو روزه در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.
پس از تکمیل طرح‌ها با کمک مربیان با تجربه در طی این دو روز، بار دیگر ایده‌ها مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد و سه ایده برتر انتخاب می‌شود تا مورد حمایت جهت تجاری‌سازی قرار گیرد.
علاوه بر این در این جشنواره بخش ویژه‌ای جهت ایده‌های دانش‌آموزی وجو دارد و دانش آموزان نیز می‌توانند در این رویداد شرکت کرده و خود را محک بزنند.  امید است با اجرای این طرح و پیاده‌سازی ایده‌های برتر، میزان آسیب‌های اجتماعی تا حد قابل‌توجهی کاهش یابد و کل جامعه از آن منتفع شوند.

اهداف جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها
«جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها» با هدف ترویج کارآفرینی اجتماعی در جامعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از پتانسیل‌های فضای مجازی؛  یاری جستن از افکار کل جامعه و ایجاد هم‌افزایی به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز ارتقای آگاهی‌های عمومی آحاد جامعه و ترویج این اندیشه که پیشگیری از جرم و انواع آسیب‌های اجتماعی، یک مسئولیت همگانی است  برگزار می‌شود.
از دیگر اهداف این رویداد می‌توان به  ترویج فرهنگ پیشگیری و به راه انداختن موج پیشگیری در بین متخصصین حوزه‌های مدنظر درکشور؛  استفاده از پتانسیل کارآفرینی اجتماعی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی؛  یادآوری اهمیت پیشگیری به تولیدکنندگان حوزه‌های نرم‌افزاری و هدایت علمی و منطقی ایشان به تولید آثار؛  آشنایی بیشتر متخصصین با حوزه‌های مختلف پیشگیری و رعایت این نکات در تولیدات آتی آنها که حتی در حوزه‌های دیگری مورد استفاده است اشاره کرد.
همچنین حمایت از تولیدکنندگان ناشناخته اما مستعد در زمینه پیشگیری؛  افزایش کمی و کیفی آثار مرتبط با پیشگیری و استفاده بهینه از منابع( تولید و دریافت چندین اثر، بجای یک اثر(؛ تشویق تولیدکنندگان و برنامه‌نویسان حرفه‌ای و آماتور در سراسر کشور به تولید آثار مرتبط با پیشگیری؛  جلب توجه سرمایه گذاران به ایده های ارائه شده در این زمینه و ایجاد زنجیره‌ای که افزایش اشتغال‌زایی، تولید، سود اجتماعی و مالی را توامان به همراه دارد و نیز توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت از دیگر اهداف سومین «جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها» محسوب می شود.

محورهای رویداد
طراحی نرم‌افزار تلفن همراه، نرم‌افزار رایانه‌ای، بازی رایانه‌ای و وب‌سایت در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی محورهای سومین «جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها» هستند.
آسیب های اجتماعی ذکر شده در این محورها شامل آسیب‌های حوزه خانواده، آسیب‌ها و جرایم فضای مجازی، اعتیاد و سایر عادات مخرب، تخلفات رانندگی و ترویج فرهنگ آمد و شد سالم، جرایم و آسیب‌های حوزه سلامت جسم و روان، جرایم مالکیت معنوی و سرقت ادبی، جرایم اقتصادی، سایر جرایم و آسیب‌های اجتماعی، قوانین و مقررات است.
 
شرایط شرکت در رویداد
شرکت در رویداد فقط به صورت تیمی امکان پذیر است. حداقل تعداد اعضای تیم 3 نفر و حداکثر 5 نفر می تواند باشد. در تمامی تیم ها حضور حداقل یک نفر برنامه نویس و یک نفر گرافیست الزامی است.
هر تیم می بایست یک نفر را به‌عنوان سرگروه که نماینده تام الاختیار آن تیم خواهد بود، تعیین کند. شرکت در پیش رویداد برای کلیه اعضای تیم الزامی است.
محتوای تولیدی به‌صورت متن، عکس، فایل صوتی و فیلم مورد پذیرش است. محتوای تولیدی تیم‌ها، به‌صورت فایل الکترونیکی تحویل کمیته داوران می‌شود.
ذکر منابع برای تمامی مطالب استفاده شده در تولید محتوا الزامی است. داوری محتوای تولیدشده توسط شرکت‌کنندگان، برعهده‌ی کمیته‌ی علمی بوده و تیم‌های شرکت‌کننده ملزم به پذیرش رأی کمیته‌ی علمی هستند.
رعایت ملاحظات حقوق مالکیت فکری و معنوی در استفاده از هر گونه اثر بر عهده تیم های شرکت کننده بوده و مدیریت رویداد مسئولیتی بر عهده ندارد. در صورت تشکیل نمایشگاه فن بازار محتوای دیجیتال، محتوای تولیدی می تواند در معرض دید عموم شرکت کنندگان قرار بگیرد.
«جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها» با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت‌علمی 26 و 27 بهمن ماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان تا اول بهمن ماه 96 برای ارسال ایده های خود فرصت دارند.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید