1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از بانوان کارآفرین شهرستان بافق برای نخستین بار پنج هزار قطعه ماهیان زینتی با ایجاد استخرهای ویژه در بخشی از حیاط منزلش، پرورش داده است.

معصومه دهقان شادکام، 28ساله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از حدود چهار سال قبل به فکر تولید و پرورش ماهیان زینتی بود، که در سال 1396موفق شد، پنجهزار قطعه ماهی زینتی تولید و بخشی از آن را روانه بازار کند.
وی به همکاری و کمک های مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی بافق اشاره کرد و افزود: در صورت وجود بازار مناسب، می تواند سقف پرورش ماهیان را گسترش و زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را به چهار نفر افزایش دهد.
این بانوی کارآفرین بافقی به آشنایی خود با واژه « اقتصاد مقاومتی » در سال 89
اشاره کرد و یادآور شد: مفهوم این کلمه مقابله با فشار اقتصادی دشمن و آمادگی برای جهش است و از همان زمان به فکر تولید و ایجاد اشتغال افتاد که هم اینک گام اول را برداشته است.
در حال حاضر 200 نفر از بانوان بافقی در رشته حصیربافی در قالب مشاغل خانگی فعالیت دارند که 2 نفر آنها بانوان کارآفرین هستند که یکی از آنان با تولید عرق گیاهان دارویی و دیگری با پرورش ماهیان زینتی در مسیر تحق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، تولیدی و اشتغال گام هایی برداشته اند و در انتظار حمایت برای عرضه و فروش محصول هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر