خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی خبر داد: محصولات و تولیدات کشاورزی و دامداری استان که دارای راهبرد بازارمحوری و ظرفیت رقابتی در کشور و دنیا باشند، مورد حمایت این صندوق قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، محمد زنگنه ضمن بیان این مطلب افزود: محصولات و تولیدات کشاورزی و دامداری استان با هدف افزایش تولید، فرآوری، بسته بندی و کمک به بازار فروش محصولات مورد حمایت قرار می گیرند.
وی گفت: بخشی از اعتبارات اختصاص یافته به استان را برای کمک به رونق تولید، فرآوری و عرضه محصولات منحصر به فرد استان از جمله زعفران، زرشک، عناب و تولیدات دامی استان اختصاص خواهیم داد.
وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر در استان، کشاورزی در زمینه محصولات آب بر و دامپروری های صنعتی بزرگ در برخی مناطق استان از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار نیست.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: بایستی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها که اکثر آنها از طریق کشاورزی و دامداری کوچک سنتی امرار و معاش می کنند و با توجه به این مهم که امنیت مرزها و مناطق روستایی توسط آنان تامین می شود، نسبت به گسترش و کمک به فعالیت های خرد و کوچک در روستاها با همکاری و حمایت سازمان ها و دستگاه های اجرایی متولی اقدامات لازم انجام شود.
وی اظهار کرد: در این زمینه آموزش تخصصی روستائیان و عشایر و تخصیص اعتبارات ارزان قیمت از اولویت های حال حاضر استان است.
زنگنه یکی دیگر از مشکلات پیش رو استان را نبود رونق و وجود ضعف بازار فروش محصولات تولیدی کشاورزی، دامداری، صنایع دستی از جمله فرش، جاجیم، گلیم، حوله و گبه (به دلیل جمعیت کم و نیز گردشگری پایین) عنوان کرد.
وی گفت: این مشکل را می توان با ایجاد بازارهای فروش دائمی محصولات صنایع دستی در برخی مبادی و جاده های اصلی استان و بسط آن به سایر مناطق کشور و نیز برگزاری نمایشگاه های سالیانه یا فصلی در سطح استانی، ملی و منطقه ای تا حدودی برطرف کرد که صندوق استان آماده همکاری و مساعدت با این بخش است.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید