خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی سومین دوره جایزه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «فیروزه»  برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در سال اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال «جایزه فیروزه» در سومین دوره برگزاری خود، به کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی جوایزی اهدا می‌کند.
موضوعات این جایزه که در دی ماه برگزار می‌شود، شامل نوشت‌افزار، کتاب-اسباب بازی، اسباب‌بازی، هدایای فرهنگی و پژوهش در زمینه ابعاد فرهنگی اجتماعی و اقتصادی کالاهای فرهنگی است.
محورهای پژوهشی سومین دوره جایزه فیروزه را این موارد تشکیل می‌دهد: ارزش‌های ایرانی اسلامی در طراحی و تولید کالاهای فرهنگی؛ بومی‌سازی کالاهای فرهنگی با توجه به شاخص‌های فرهنگ ایرانی اسلامی؛ فرصت‌ها و تهدیدها در تولید و مصرف کالاهای فرهنگی در ایران؛ کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در تولید و کالاهای فرهنگی؛ رسانه‌ها و تولید و   مصرف فرهنگی؛ بیوگرافی ابژه‌ها، اشیا و کالاهای فرهنگی-تاریخی ایرانی؛ مطالعه در باب سیاست‌گذاری در زمینه تولید، توزیع و مصرف فرهنگی؛ نظریه‌پردازی در حوزه تولید و مصرف کالاهای فرهنگی در ایران؛ مطالعه روند طراحی و تولید کالاهای فرهنگی؛ تحلیل وضعیت بازار داخلی و بین‌المللی کالاهای فرهنگی ایران؛ سهم کالاهای فرهنگی در سبد خانوارهای ایرانی.
محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی که عضویت شورای سیاست‌گذاری جایزه فیروزه را بر عهده دارد، در این راستا، گفت: برنامه‌ای در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت عنوان برنامه حمایت از توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق وجود دارد که عمدتاً شامل شرکت‌های فعال در حوزه فناورانه و نیز صنایع فرهنگی خلاق می‌شود.
به گفته وی از آنجایی که عمده شرکت‌کنندگان جایزه فیروزه، فعالان حوزه صنعت فرهنگی هستند، تولیدکنندگان برگزیده این جایزه، به عنوان شرکت‌های خلاق شناخته خواهند شد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی خاطرنشان کرد: برای شناسایی شرکت‌های خلاق مبادی ورودی داریم که می‌توانند این شرکت‌ها را به کارگروه شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی کنند.
وی افزود: طی توافقی که با دبیر محترم جایزه فیروزه صورت گرفته یکی از مراجعی که به عنوان مبداء ورودی شرکت‌های خلاق شناسایی می‌شوند، این جایزه خواهد بود.
سجادی نیری در مورد بسته حمایتی از شرکت‌های خلاق گفت: تسهیل مسائل کسب‌وکار اعم از شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، گرفتن مشاوره‌های حقوقی و مالی، تسهیلاتی از جنس ورود سرمایه‌گذاران جدید این کسب و کارها، آموزش‌های دوره‌ای و یارانه‌ای برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و حضور در کلاس‌ها، از بسته‌های حمایتی شرکت‌های خلاق است.
وی با اشاره به دستور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور مبنی بر حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های کاربردی و برتر افزود: در نظر است از پژوهش‌های برگزیده جایزه فیروزه نیز توسط معاونت علمی‌فناوری تقدیر به عمل آید. چنانچه این پژوهش‌ها در قالب و چارچوب مد نظر معاونت علمی باشند از این پژوهش‌ها حمایت ویژه به عمل خواهد آمد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: کالاهای فرهنگی موضوع این جشنواره حوزه شمول وسیع‌تری نسبت به جشنواره‌های دیگر دارد و به لحاظ تعدد و تنوع کالا یک مزیت محسوب می‌شود.
سومین دوره جایزه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی فیروزه توسط  معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی، دی‌ماه 96 برگزار می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید