خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 نشست تخصصی تجاری‌سازی اخترعات با محور تسهیل مسیر ورود اختراعات سطح 3 به عرصۀ کسب‌وکار دانش‌بنیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور بررسی چالش‌های پیشروی مخترعان سطح ۳ در مسیر توسعۀ فناوری و ایجاد کسب‌و‌کار دانش‌بنیان و همچنین بررسی مسیرها و سازمان‌های تسهیل‌گر و حمایت‌‌کننده، نشست تخحصصی با حضور کمیسیون تخصصی توسعۀ فناوری اتاق بازرگانی استان اردبیل، مخترعان سطح ۳ بنیاد ملی نخبگان و صاحبان شرکت‌های دانش‌‌بنیان به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.
در این نسشت، حسین شایقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزاری این نشست را فرصتی مغتنم برای ورود مخترعان به عرصۀ تجاری‌سازی دانست.
حکمعلی‌پور؛ دبیر کمیسیون توسعۀ فناوری و ایجاد کسب‌و‌کار دانش‌بنیان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، گفت: این کمیسیون در حال تکمیل طرحی برای بررسی اکوسیستم فناوری دانش‌بنیان در استان است که به زودی جهت انجام بررسی‌های تکمیلی به سازمان‌های مرتبط ارائه خواهد کرد.
عبدی؛ مسئول شتابدهنده جاویدان نیز در این جلسه استفاده از پتانسیل‌های شتابدهنده‌ها برای برگزاری استارتاپ‌های مرتبط با زیست‌بوم استان را بسیار ارزشمند دانست و ضمن اشاره به اهمیت برگزاری استارتاپ در استان، حمایت خیّرین از استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزۀ استغال دانش‌بنیان را ضروری قلمداد کرد.
در بخش دیگری از این نشست، نوبخت؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی، مهمترین عامل موفقیت مخترعان در ورود به حوزۀ کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان را توجه به تقاضا و نیاز بازار برشمرد و عوامل موفقیت در حوزه کسب‌و‌کار را نقش فردی، امکان‌سنجی، مدیریت و رویکرد کارآفرینانه عنوان کرد.
وی همچنین ارائه طرح بازاریابی مبتنی بر صادرات دانش‌بنیان، استفاده از رویکرد کارگاه‌های زنجیره‌ای به جای موازی‌کاری در تولیدات استان، مدیریت قوی در حوزه کسب‌و‌کار با شناسایی فرصت‌ها و برگزاری اردوهای کارآفرینی را در ایجاد رویکردهای کارآفرینانه حائز اهمیت دانست.
سروری؛ نماینده ستاد نانو فناوری معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری نیز در این جلسه مهمترین عامل عدم‌موفقیت ارتباط صنعت و دانشگاه را فقدان وجود زبان مشترک بین مخترعان و شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران دانست.
 سروری سه مسیر برای ورود به صنعت را مراکز دانشگاهی، پارک‌های علم‌و‌فناوری و اتاق بازرگانی برشمرد.
وی ایجاد باورسازی در سرمایه‌گذاری را هنر مخترعان دانست و گفت: این باور باعث خروج آنان از دیدگاه‌های سنتی به مسیر علمی و توسعه رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در جامعه خواهد شد.
لازم به ذکر است، در بخش پایان این نشست مخترعان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. تأکید بر ضرورت ایجاد فرهنگ تیم‌سازی مخترعان، ایجاد ارتباطات صادراتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از مشاوره کارآفرینان و صنعت‌گران در مرکز رشد و پارک‌های علم‌و‌فناوری، استفاده از پتانسیل‌ سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد به منظور تشویق سرمایه‌گذاران خصوصی جهت ریسک‌پذیری در سرمایه‌‌گذاری، مهمترین نظرات مخترعان بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید