خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مشاور امور بانوان و خانواده معاون وزیر صنعت از فعالیت ۷۰۰ زن کارآفرین در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در عرصه‌های مختلف تولیدی خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، پریچهر سلطانی پس از بازدید از تعدادی واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز که توسط بانوان کارآفرین راه‌اندازی شده‌اند، در نشست شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین شهرک‌های صنعتی فارس از برنامه دولت برای حمایت از بانوان کارآفرین در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی خبرداد و اظهار داشت: افزایش سهم بانوان در تولید، اشتغال و کارآفرینی از برنامه‌های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به حضور زنان در فعالیت‌های اقتصادی و مدیریتی کشور دارد، گفت: برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای برای فعالین اقتصادی و کارآفرینان پیش‌بینی شده است.
سلطانی با تاکید بر تبیین ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی به زنان کارآفرین جامعه تاکید کرد: با وجود زیرساخت‌های موجود و شمار بالای شهرک‌های صنعتی در کشور، سهم کارآفرینی صنعتی زنان کم و بسیار ناچیز است و به همین منظور باید زمینه حضور بانوان در این حوزه بیش از گذشته فراهم شود.
وی با بیان اینکه 700 زن کارآفرین در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در عرصه‌های مختلف تولیدی به فعالیت می‌پردازند، گفت: معتقدیم با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی و نیز توانمندی‌های موجود در بین بانوان، سهم بانوان باید در تولید ملی و اشتغال افزایش یابد.
مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان وخانواده تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی حمایت‌های ویژه‌ای را از واحدهای صنعتی کوچک انجام می‌دهد که می‌توان به ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی برای تسهیل در صادرات محصولات، کمک هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی رایگان اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: شورای توسعه تعاون زنان کارآفرین شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور در 31 استان تشکیل‌ شده است و در این شورا تلاش داریم تا مشکلات زنان را در این حوزه برطرف کنیم و نیز زنان کارآفرین جذب شوند و از فرصت‌های مناسبی که وجود دارد، استفاده کنند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه بسترهای جذب سرمایه‌گذار در 61 شهرک و ناحیه صنعتی فارس فراهم است، از اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری برای 41 شهرک و ناحیه صنعتی استان خبر داد و گفت: بانوان کارآفرین می‌توانند با استفاده از این فرصت ایجاد شده نسبت به ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی اقدام کنند.
احد فتوحی افزود: این مشوق‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با هدف فعال کردن شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم تقاضا محور، به تصویب هیئت مدیره این شرکت رسیده و تا پایان امسال اعمال می‌شود .
وی کاهش سهم پرداخت نقدی به  5درصد با اقساط بین 36 تا 48 ماهه و نیز بازگرداندن بین 60 تا90 درصد از اسناد تعهدی به بانوان کارآفرین به شرط ایجاد اشتغال و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی را از مهم‌ترین مشوق‌ها اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی برای بانوان کارآفرین، گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کسری وثایق کارآفرینانی که برای دریافت تسهیلات با کمبود وثیقه روبه‌رو هستند را تا سقف 30 میلیارد ریال صادر می‌کند که در این زمینه برخی بانوان کارآفرین از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.
وی بیان کرد: همچنین برای بانوان کارآفرین که دارای اختراعات و ابداعات باشند نیز تخفیف‌هایی در واگذاری زمین، اعمال می‌شود.
مشاور امور بانوان و خانواده شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این جلسه از فعالیت 22 بانوی کارآفرین در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس خبر داد و گفت: این بانوان در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی به فعالیت می‌پردازند و نقش مهمی در تولید ملی و نیز صادرات برعهده دارند.
زهرا ایران‌پور با اشاره به اینکه حمایت حداکثری از بانوان در دستورکار این شرکت قرار دارد، گفت: د فتر امور بانوان و خانواده شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با رصد و پیگیری مسائل و مشکلات بانوان کارآفرین، بسترهای لازم را برای توسعه فعالیت‌های آنها و رفع مشکلات فراهم می‌کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید