خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد: 155 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال ایثارگران توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی با اشاره به تخصیص 155 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال ایثارگران گفت: این اعتبارات در طی سال 1396 پرداخت شده است و امیدواریم با توزیع این مبالغ مشکل اشتغال حدود 6 هزار و 500 نفر از ایثارگران و خانواده معزز آنان برطرف شود و در جهت کمک به ایجاد اشتغال گام مؤثری برداشته باشیم.
وی با اشاره به اجرای بند «پ» ماده 89 قانون برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس این بند باید سالانه حداقل 10 درصد منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و مؤسسات دولتی به امر اشتغال ایثارگران (به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران) اختصاص یابد و در همین راستا با تعدادی از بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، بانک ملی و بانک صنعت و معدن مذاکره شده و دستاورد این پیگیری‌ها جذب و تخصیص رقمی بالغ بر 62 میلیارد تومان است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در بخش اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زا رقمی بالغ بر 22 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل تفاهم‌نامه منعقد شده بین صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با صندوق کارآفرینی امید تخصیص یافته است که همچنان در حال توزیع این رقم بین ایثارگران واجد شرایط هستیم.
معاون رییس جمهور یکی دیگر از اقدامات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران را در امر اشتغال، پرداخت تسهیلات یارانه دار عنوان کرد و افزود: این موضوع از محل منابع داخلی بانک توسعه تعاون تخصیص داده شده و رقمی در حدود 70 میلیارد تومان است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بازه زمانی بازپرداخت اقساط این وام‌ها را بین 48 تا 60 ماه عنوان کرد و گفت: مدت زمان اجرای این طرح ها بر اساس طرح توجیهی ارائه‌ شده توسط متقاضی جویای شغل مشخص می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در خصوص مدارک تحصیلی دریافت‌کنندگان این وام‌ها گفت: این وام‌ها به ایثارگران با مدارک تحصیلی گوناگون از زیر دیپلم تا دکترا تخصیص می‌یابد و شامل تمام بخش‌های اقتصادی اعم از صنایع، کشاورزی و خدماتی می گردد.
وی افزود: ملاک اصلی در پرداخت این تسهیلات طرح‌های توجیهی است که به تأیید منابع پرداخت‌کننده رسیده است. همچنین در پرداخت این تسهیلات سعی شده شاخص‌هایی مانند سرانه بیکاری استان‌ها و عملکرد استان‌ها در جذب منابع مدنظر قرار گیرد، لذا پرداخت این تسهیلات در گستره ملی و فراگیر و با دید بهبود وضعیت اشتغال ایثارگران خاصه در مناطق محروم و دارای نرخ بیکاری بالا انجام می‌شود.
معاون رییس جمهور در پایان تأکید کرد: در راستای کمک به ایجاد اشتغال ایثارگران اقداماتی مانند «برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش کارآفرینان و ایجاد رابطه تعاملی میان ایثارگران و کارآفرینان با هدف بهره‌گیری آن‌ها از فرصت‌های شغلی در جامعه» و «راه‌اندازی واحد نظارت صندوق با مأموریت کنترل و رصد وام‌های اختصاص‌یافته با هدف تحقق طرح و برنامه فرد دریافت‌کننده تسهیلات» در حال انجام است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید