خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پژوهشگر برتر فناوران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دانشگاه‌ها با ارائه آمارهای دروغین سعی در خودنمایی به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین دارند، گفت: حرکت کشور به سمت توسعه‌یافتگی تنها از مسیر دانشگاه‌های کارآفرین میسر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، اشکان شمالی اظهار داشت: دانشگاه‌های ما با شعارزدگی و با ارائه و نشان دادن آمارهای دروغین سعی در خودنمایی به عنوان دانشگاه‌های نسل سوم هستند در صورتی که به هیچ عنوان ابزار رسیدن به این هدف که همانا اساتید کارآفرین هستند را ندارند.

حرکت کشور به سمت توسعه یافتگی از مسیر دانشگاه‌های کارآفرین میسر می‌شود
پژوهشگر برگزیده و برتردر بخش فناوران هجدهمین جشنواره سال 96 آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانشگاه‌ها فقط از طریق تئوری سعی در رسیدن به این هدف را دارند البته در این بین دانشگاه‌هایی هستند که خیزش مناسبی برای رسیدن به این اهداف را داشته‌‍اند، تصریح کرد: راهکارهای مورد نظر برای رسیدن به دانشگاه‌های کارآفرین در کشور، جذب افراد قوی از لحاظ علمی و صنعتی در دانشگاه‌ها، سوق دادن پروژه ها و آموزش‌های دانشگاه‌ها به سمت صنایع مادر، تلاش روزافزون اساتید برای تغییر دیدگاه مقاله‌محوری به سمت کاربردی کردن پژوهش است.
استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یادآور شد: روحیه کارآفرینی متضاد با روحیه مصرف‌گرایی است چرا که با توسعه آموزش کارآفرینی و از بین بردن روحیه مصرف‌گرایی می‌توان قدم‌هایی مهم و کلیدی در رسیدن به اهداف کار آفرینی در دانشگاه برداشت.

دانشگاه کارآفرین، با شعار دادن و حرکت نمایشی درست نمی‌شود
وی اضافه کرد: با استفاده از آموزش‌ها و پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه‌ها و افزایش روحیه در بین فعالان این عرصه و به خصوص با دوری از شعارزدگی در بین دانشگاهیان می‌تواند گام بعدی را برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم برداشت.
پژوهشگر برتر فناوران آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تغییر دیدگاه مدیران و اساتید دانشگاه‌ها همچنین آشنا کردن هرچه بیشتر آنها با وظیفه خطیر در این برهه زمانی و فاصله گرفتن با سیستم مصرف‌گرایی بدون ارزش افزوده از دیگر راهکاری برای رسیدن به دانشگاه‌های کارآفرین در کشور است.
شمالی افزود: تبیین سیاست‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در سطح کلان مدیریتی دانشگاه، سنجش روند پیشرفت در زمینه رسیدن به یک دانشگاه نسل سوم به صورت دوره‌ای و موثر با معیارهای اندازه‌گیری مشخص را می‌توان از اقدامات عملی برای رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین بیان کرد.
عضو هیات علمی جوان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یادآور شد: دانشگاه کارآفرین دانشگاهی با ارزش افزوده است مجموعه‌ای که تولیدکننده افراد توانمند در زمینه‌های صنعتی است که این افراد می‌توانند بار سنگینی از دوش جامعه برای افزایش تولید و کارآفرینی بردارند.
به گفته وی در صورتی که یک دانشگاه غیرکارآفرین سرمایه مملکت را صرف آموزش غیرهدفمند و غیرکاربردی می‌کند، منجر به تربیت افرادی می‌شود که خود نیازمند سیستم‌های دولتی برای رسیدن به شغل و درآمد هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید