خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان نمین برگزار شد.

در این جلسه در مورد اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر و طرح کارورزی که برای توسعه اشتغال از وزارت تعاون ابلاغ شده مباحث لازم مطرح و در مورد روند اجرای این طرح‌ها برنامه‌ریزی لازم انجام شد.

پرداخت 564 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در اردبیل
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در این جلسه اظهار کرد: سهم استان اردبیل از محل تسهیلات اشتغال فراگیر مبلغ 564 میلیارد تومان بوده که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم تمامی این اعتبارات در نظر گرفته شده را تخصیص داده و زمینه برای توسعه اشتغال در استان را فراهم آوریم.

قاسم رحیمی افزود:  شهرستان نمین با اهتمام ویژه فرماندار شهرستان و نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان، طرح‌های متقاضیان این شهرستان را به میزان 82 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به این اداره کل ارسال کرده که پرونده‌های شهرستان نمین پس از بررسی کارشناسی و انجام مراحل اداری به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی گفت: یکی از ضروریات‌ طرح اشتغال فراگیر، همراهی طرح‌ها تا مرحله وصول تسهیلات توسط کارگروه اشتغال شهرستان‌ها است و انجام پیگیری و بررسی موانع موجود در دریافت تسهیلات و ارائه گزارش از روند پرداخت تسهیلات به دبیرخانه کارگروه تخصصی استان برای مرتفع کردن معضلات و موانع موجود از الزامات فرآیند انجام کار برای به ثمر نشستن هرچه بهتر این طرح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: در طرح اشتغال فراگیر ما به دنبال شغل‌هایی هستیم که دارای ارزش افزوده بالایی باشند و با حداقل سرمایه‌گذاری بتوانند اشتغال پایدار بیشتری را ایجاد کنند و نرخ این تسهیلات در مناطق روستایی 11 درصد و در مناطق شهری 16 درصد است که این یارانه در نرخ سود تسهیلات به شرط ایجاد اشتغال پایدار و ثبت شده در سیستم سازمان تامین اجتماعی به متقاضی تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ما تلاش کرده ایم قبل از راه‌اندازی سامانه نسبت به تشکیل و جمع‌آوری پرونده‌ها اقدام کنیم و هم اکنون به میزان 300 میلیارد تومان پرونده‌های متقاضیان تشکیل شده که پس از ثبت در سامانه کارا توسط دستگاه اجرایی مربوطه و تکمیل مدارک لازم به بانک‌های عامل ارسال می‌شود.

145 میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی و اشتغال در اردبیل پرداخت شد
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ارائه تسهیلات در حوزه اشتغال در سطح استان اردبیل اظهار کرد: 145 میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی و اشتغال در 10 ماهه سال 96 در استان اردبیل به متقاضیان پرداخت شده است.

محمدحسن شاهنده حمایت از اشتغال و توانمندسازی اقشار نیازمند و محروم جامعه را از اولویت‌های این صندوق دانست و گفت: حمایت از طرح‌های تولیدی اشتغال‌زا هموار درر دستور کار صندوق کارآفرینی بوده که در همین راستا سالانه تسهیلات منسبی به متقاضیان در این حوزه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه در حوزه اشتغال بیان کرد: حل معضلات در این حوزه و کاهش بیکاری از مهمترین مواردی بوده که نیاز به برنامه‌ریزی لازم و هدفمند دارد و نباید هیچ یک از مسئولان در این زمینه کوتاهی کنند که این امر با جدیت توسط صندوق دنبال می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گام بزرگی در راستای بهبود فضای اشتغال و کسب و کار برای جوانان فارغ‌التحصیل برداشته است به طوری که این صندوق با ارائه تسهیلات کم‌بهره کمک بزرگی به وضعیت اشتغال کرده است.

تائید تمامی واحد‌های صنعتی پذیرنده کارورز در طرح کارورزی استان اردبیل
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به روند اجرای طرح کارورزی در سطح استان اردبیل اظهار داشت: تمامی واحد‌های تولیدی و صنعتی پذیرنده کارورز در طرح کارورزی استان اردبیل تائید شدند که این امر گامی مهم در راستای اشتغال در اردبیل به شمار می‌رود.

محمد پورقلی با بیان اینکه اجرای طرح کاورزی و اشتغال فراگیر در سطح استان مورد حمایت ویژه است، افزود: نیروی ماهر برای کار مهمترین سرمایه برای بخش صنعت و خدمات بوده که سازمان فنی و حرفه‌ای اصلی‌ترین سازمان برای آموزش نیروی کار به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت 25 مرکز آموزشی ثابت و سیار در سطح استان بیان کرد: در حال حاضر 374 حرفه به صورت رایگان توسط این مراکز در سطح استان اردبیل ارائه می شود که سالانه 17 هزار نفر بالغ بر 4 میلیون و 899 هزار نفرساعت آموزش در این مراکز ارائه می شود.

پورقلی با بیان اینکه ارائه آموزش‌ها برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، آموزش‌های ضمن خدمت، آموزش به کشاورزان و ارتقای مهارت شاغلان از مهمترین اقدامات این سازمان به شمار می رود، گفت: در این مراکز ارائه آموزش های عملی بیشتر از تئوری بوده که با امکانات و تجهیزات مناسب ارائه می شود.

وی با بیان اینکه موسسات دولتی و غیردولتی و صنایع و خدمات در بخش های مختلف از آموزش های فنی و مهارتی این سازمان در اردبیل بهره‌مند می‌شوند، افزود: مراکز فنی و حرفه‌ای مهمترین عاملی بوده که چرخ صنعت را می‌چرخانند چرا که کارآفرییی و اشتغال که مهمترین زمینه‌ساز توسعه اقتصادی بوده با آموزش‌های فنی و مهارتی میسر می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل از انعقاد تفاهم نامه همکاری با کارخانجات و شرکت‌های مختلف خبر داد و گفت: در حال حاضر تفاهم نامه همکاری با شرکت‌های خودروسازی ام‌وی‌ام، سایپا و ایران خودرو در اردبیل منعقد کرده‌ایم تا تعمیرکاران و سرویس‌کاران این شرکت‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای استان آموزش ببینند.

عضویت 47 هزار نفر در صندوق بیمه کشاورزان استان اردبیل
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  استان اردبیل از عضویت 47 هزار خانوار عشایری، کشاورزی و روستایی استان اردبیل در صندوق بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: تلاش و جدیت بر این است تا خدمات مناسب و شایسته‌ای به اعضای این صندوق ارائه شود.

علی عبداللهی با بیان اینکه برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی محدودیت سنی وجود دارد، گفت: 2 هزار و 700 نفر از اعضای 47 هزار و 700 نفری تحت پوشش این صندوق در استان مربوط به شهرستان نمین بوده و از خدمات این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: مزایای بازنشستگی شامل کسانی می‌شود که دارای 70 سال سن و سابقه پرداخت 10 سال حق بیمه هستند و تلاش می‌کنیم تا خدمات مطلوبی به بازنشستگان در این حوزه‌ها ارائه کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر توجه ویژه به بیمه‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و اعضای این صندوق سالانه فقط یک بار حق بیمه پرداخت می‌کنند، در حالی که دو برابر حق بیمه پرداختی اعضا از سوی دولت تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم با اقدامات انجام یافته شاهد برطرف کردن مطالبات و خواسته‌های مردمی باشیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم که نیاز است در این زمینه مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه مشارکت و همکاری‌های همه‌جانبه‌ای داشته‌اند.

19 هزار نفر در اردبیل از حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی هستند
مدیر صندوق بازنشستگی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی در رابطه با ارائه خدمات به بازنشستگان مناسب سازی حقوق بازنشستگان با رشد تورم در منطقه بوده است که این آمار در استان اردبیل با رضایت مردم مواجه شده و خشنودی آنان را به دنبال داشته است.

علی اشجعی افزود: 750 نفر از 19 هزار نفر از حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی در استان اردبیل مربوط به شهرستان نمین است و این افراد از مزایای و خدمات صندوق بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید