خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس پژوهشگاه پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: نظام بانکی و مالی با فناوری پیوند خورده است و از طرفی فناوری اطلاعات یکی از پیشران‌های بخش بانکی و مالی در دنیا به شمار می‌رود و ایران در شاخص‌ استفاده فناوری در حوزه بانکی در سطح مناسبی قرار دارد.


به گزارش ایلنا، علی دیواندری در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: رویداد بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از چند جهت دارای اهمیت است چرا که مساله پولی و بانکی در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. در این جلسه از مدیران بانک‌ها، اعضای هیات مدیره بانک مرکزی، مدیرعامل موسسات مالی و اعتباری و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها و فین‌تک حضور دارند که از آنها متشکرم.

رئیس پژوهشگاه پولی و بانک مرکزی با بیان صنعت فناوری اطلاعات یکی از پیشران‌های حوزه بانکی است گفت: نظام بانکی و مالی با فناوری پیوند خورده است و از طرفی فناوری اطلاعات یکی از پیشران‌های بخش بانکی و مالی در دنیا به شمار می‌رود و ایران در شاخص‌ استفاده فناوری در حوزه بانکی در سطح مناسبی قرار دارد.

دیواندری با اشاره به حجم پردازشی در حوزه بانکی گفت: حجم پردازشی در حوزه بانکی بسیار زیاد است که توانسته در سال‌های اخیر با فعالیت‌های گسترده افراد نخبه مشکلات رفع شود آن هم در زمانی که کشور دچار تحریم بود و در بحث سخت افزار و نرم افزار دچار مشکلاتی بزرگ و تحریم بودیم.

وی تاکید کرد: در دنیای امروز شاهد حضور شرکت‌های فین تک هستیم که به یاری بانکداری سنتی آمدند و بر اساس آخرین آمار به صورت جهانی در سه ماهه سال ۲۰۱۷ ، ۸.۲ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: در حال حاضر نگاه‌ بانک‌ها نشان از این دارد که این پینتک‌ها را به عنوان یک رقیب نمی‌بینند و برای ارتقای کیفیت و افزایش سودآوری از این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند از همین رو محور اصلی همایش‌ به حوزه فناوری نو از جمله پینتک‌ها اختصاص یافته است.

دیواندری تاکید کرد: پینتک‌ها توانایی آن را دارند تا دنیای پولی و بانکی را تغییر دهند. انتظار می‌رود حضور گسترده آنها بتواند به نظام بانکی و مالی کمک کند و بانک‌ها نیز از همین جهت باید از آنها استفاده کنند. یک موضوع مهم این است که بانک‌ها با پینتک‌ها ارتباط مستقیم دارند. کسب و کارهای نوپا در حوزه مالی می‌توانند کارهای بزرگی کنند و در اشتغالزایی و رشد اقتصادی به کشور کمک کنند. حمایت از فعالان و تلاشگران این حوزه باعث رشد و توسعه کشور می‌شود .

رئیس پژوهشگاه پولی و بانکی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: موضوع امنیت از موضوعات مهم در حوزه بانکی است.

دیواندری تاکید کرد: نیاز به تغییر در مدل کسب و کار بانک‌ها وجود دارد و این مجموعه‌ها به جای اعطای تسهیلات باید به سراغ درآمدهای کارمزدی بروند و مدل کسب و کار خودر ا تغییر دهند تا بدین ترتیب ترکیب درآمدی بانک‌ها تغییر پیدا کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید