خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:مردم برای سرمایه گذاری در استارت آپ نباید ترسی داشته باشند که این سرمایه گذاری به سرانجام موسسات مالی غیر مجاز ختم شود.


به گزارش ایبِنا، حمیدرضا احمدیان درباره سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها با تامین مالی جمعی، افزود:در قانونی که ۱۰ سال پیش تصویب شده است، هر کسی که قصد دارد تا در سرمایه گذاری عموم را مخاطب قرار دهد باید از یک رگولاتور مربوطه مجوز داشته باشد؛ بر همین اساس نیاز بود تا ابتدا رگولاتورها تامین مالی جمعی را به رسمیت بشناسند و سپس افرادی که قصد داشتند در کراد فاندینگ یا همان تامین مالی جمعی فعالیت داشته باشند، برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی افزود: زمانی که مجوز تامین مالی وجود نداشته باشد، قانون گذار نمی‌تواند مشکلات استارت آپ‌ها را حل کند؛ در واقع همین مسئله باعث شد تا استارت آپ‌های کراد فاندینگ در ایران مشکلات بسیار زیادی داشته باشند و در فضایی غیر رسمی به فعالیت بپردازند که ادامه این روند آشفتگی‎هایی را به همراه داشت.

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات استارت آپ‌های فعال در زمینه تامین مالی جمعی نیاز بود تا این کسب و کارها قانونی شوند؛ در حقیقت باید نهادهای مسئول در حوزه اقتصادی و فناوری کشور به هم افزایی می‌رسیدند و این کسب و کارها را به رسمیت می‌شناختند که با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس مدل تامین مالی جمعی به رسمیت شناخته و تصویب شد.

وی درباره مزایای تصویب مدل تامین مالی جمعی گفت: در ابتدا کسب و کارهای فعال در حوزه تامین مالی جمعی به تایید اولیه قانونی می‌رسند و در گام بعدی فضای کسب و کار شفاف و پویا می‌شود. شرکت‌های نوپا و دانش بنیان با داشتن مجوز می‌توانند برای پروژه‌ای مشخص از منابع مالی مردم استفاده کند تا پروژه را بهتر به سرانجام برساند.

احمدیان در پاسخ به این سوال که آیا مردم باید به سرمایه گذاری در مدل تامین مالی جمعی اعتماد کنند، گفت: مردم باید به مدل سرمایه گذاری تامین مالی جمعی اعتماد کنند چرا که بازار سرمایه به عنوان تضمین سرمایه گذاری در زمینه کراد فاندینگ انتخاب شده است؛ در حقیقت اصل سرمایه مردم برای سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها با مدل تامین مالی جمعی تضمین می‌شود اما سود سرمایه تضمین نمی‌شود که عدم ثبات سوددهی خاصیت استارت آپ‌ها به شمار می‌رود.

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: قانونی شدن ساز و کار تامین مالی جمعی و تضمین این بازار توسط بازار سرمایه می‌تواند پول‌های خرد مردم تا ۵۰ میلیون تومان را به بازار استارت آپ هدایت کند و باعث استقبال مردم از سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها شود.

وی تصریح کرد: مردم برای سرمایه گذاری در استارت آپ نباید ترسی داشته باشند که این سرمایه گذاری به سرانجام موسسات مالی غیر مجاز ختم شود. صاحبان سرمایه کوچک مخاطب اصلی سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها با تامین مالی جمعی هستند اما صاحبان سرمایه‌های بزرگ نیز می‌‎توانند در کسب و کارهای نوپا سرمایه گذاری کنند و هیچ تفکیکی وجود ندارد.

احمدیان با اشاره به سوددهی در استارت آپ ها، خاطر نشان کرد: در فضای استارت آپی سود بالا معنی ندارد چرا که فضای سرمایه گذاری استارت آپ فضای ریسک است اما به هر میزان ریسک مطمئن‌تری در سرمایه گذاری استارت آپی داشته باشیم، سرمایه گذاری راحت‌تر انجام می‌شود.

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رفع مشکلات استارت آپ‌ها با ایجاد مکانیزم قانونی تامین مالی جمعی، گفت: ایجاد چارچوب و مکانیزم قانونی برای تامین مالی جمعی استارت آپ‌ها می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های کسب و کارهای نوپا را در زمینه تامین سرمایه رفع کند. همچنین یکی از مشکلات کسب و کارهای نوپا عدم برخورداری از مجوز است که باعث مشکلات بزرگتری از جمله مشکلات اعتماد سازی، مشکل در حسابرسی و نظارت از سوی نهادهای پولی و قضایی می‌شود اما زمانی که مجوز دارد می‌تواند مشکلات را رفع کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید