خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به اعتقاد معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، رشد فزاینده و قابلیت‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در کمک به توسعه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده، ظرفیت ارزشمند است که می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت نخبگان و استعدادهای برتر به کشور باشد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از استارتاپ «تپ‌سی» با بیان این‌که رشد فزاینده استارتاپ‌ها در حوزه خدمات و نقل دورن‌شهری و بین شهری به پیشرفت‌های قابل توجهی منجر شده است است گفت: در حال حاضر بیش از 45 استارتاپ فعال در حوزه خدات حمل و نقل داریم که اخیرا حمل و نقل بین شهری به طور فزاینده‌ در حال رشد است.

ستاری، میزان اشتغال فوق‌العاده بالا، جذب نخبگان  ارزش افزوده و حل مشکلات جامعه را از مهم ترین ویژگی‌های زمینه سازی توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: بسیاری از نخبگان ایرانی غیر مقیم به کشور بازگشته‌اند و استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی را راه‌اندازی کرده‌اند که توانسته‌ تعداد قابل توجهی از نخبه‌ها را به خود جذب کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، به توانمندی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حل چالش‌های جامعه با شکل دادن کسب و کارهای خلاق اشاره کرد و گفت: این ویژگی فوق‌العاده مثبت استارتاپ‌ها است که خدمت‌رسانی را با هزینه بسیار پایین، کیفیت  و دسترسی بسیار بالا بر پایه نوآوری به مردم ارائه می‌کنند. اگرچه ممکن است این خدمات جدید و نوآورانه اشکالاتی داشته باشد، اما به کمک مردم و تلاش فعالان استارتاپی برطرف خواهند شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری توسعه گسترده در حوزه استارتاپ‌های خدماتی و رشد شرکت‌های این حوزه با بنیان‌گذاران و مدیران عامل ان جوان را ناشی از تحقق زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کشور دانست و گفت: رونق این استارتاپ‌ها که عمدتاً از استعدادهای برتر و المپیادی‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر بهره‌می‌برند، می‌توانند ضمن ایجاد انگیزه در جوانان برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای خلاق، زمینه بازگشت نخبگان به کشور و فعالیت استارتاپی در زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کشور باشند.

ستاری، با بیان این‌که موج توسعه کسب و کارهای استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تسری به تمامی بخش‌های کشور است افزود: این زیرساخت توانست زمینه‌ای را فراهم کند که نخبگان ایرانی غیر مقیم با درآمدهای بسیار بالا به کشور بازگردند و کسب و کارهای خود را ایجاد کنند و موج راه‌اندازی استارتاپ‌های مبتنی بر ایده‌های خلاقانه در حال گسترش میان جوانان است.

وی حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان با حرکت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان جوان را آینده نسل جوان دانست و گفت:  باید جهت‌گیری بخش‌های گوناگون کشور به این سمت و سو باشد، تأکید کرد: بخش‌های تصمیم‌ساز و اثرگذار کشور باید برای حمایت از این روند و کمک به این مسیر فعالانه عمل کنند.

بازدید از یک استارتاپ کارآفرین
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از استارتاپ تپ‌سی بازدید کرد که بیش از 250هزار راننده را در سطح شهر به خدمت گرفته است و به طور متوسط روزانه 10هزار مسافر درون شهری را به مقصد می‌رساند. در این بازدید میلاد منشی پور موسس تپ سی،پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب منابع، سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز، حمید مهینی با عنوان مدیر فنی تپ سی ستاری را در این بازدید همراهی می کردند.

تپ‌سی اکنون در طول 2 سال فعالیت خود در بیش از 14 شهر کشور خدمت‌رسانی می‌کند و توانسته است با بیش از 4 میلیون کاربر، توانسته اسا زمینه ارائه خدمت در حوزه خدمات حمل و نقل شهری را با فناوری کاملا بومی و مالکیت ایرانی به کمک نخبگان، المپیادی‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید