خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: با توجه به اثرگذاری بالای اجتماع نخبگانی در جامعۀ بومی، توسعه فرهنگ و افزایش مهارت کارآفرینی باید محور برنامه‌های بنیادهای نخبگان استانی باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حسن سالاریه؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان در نشست رؤسای بنیادهای نخبگان استانی با اشاره به لزوم اجرای بخش هدایتی برنامۀ ملی شهاب، گفت: دستورالعمل‌های این برنامه در وزارت آموزش‌وپرورش تهیه شده است و در کارگروه تخصصی نیز در حال بررسی است که امید است با اصلاحات انجام‌شده، به زودی اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت پرورش بُعد فرهنگی دانش‌آموزان مستعد، افزود: یکی از ارکان اصلی برنامۀ ملی شهاب، تربیت فرهنگ ایرانی-اسلامی دانش‌آموزان است که به صورت نهفته در این برنامه مورد تأکید است.

سالاریه ادامه داد: این برنامۀ ملی یکی از نمونه‌های موفق همکاری و تعامل بین‌دستگاهی است. در این برنامه، بخشی از هزینه توسط وزارت آموزش‌وپرورش تأمین می‌شود در حالی که مسائل فکری و علمی آن توسط بنیاد ملی نخبگان اداره می­شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان در ادامه با اشاره به لزوم اصلاح برخی از شیوه‌نامه‌های موجود، اظهار داشت: برای تسریع و تسهیل مسیر پیش رو، برخی از شیوه‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان اصلاح می‌شود و به تبع آن کارگروه‌های تخصصی نیز دچار تغییراتی خواهند شد تا حرکت رو به جلو، با پشتوانۀ فکری بهتری انجام شود.

وی با اشاره به موضوع نظام‌وظیفۀ تخصصی، ادامه داد:  طبق نفاهم‌نامۀ منعقد شده با ستاد مشترک نیرو‌های مسلح، بنیاد ملی نخبگان در تلاش است بخشی از خدمت نظام‌وظیفۀ مشمولان خود را به فعالیت آنان در شرکت‌های خلاق، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تبدیل کند، تا افراد ضمن گذراندن نظام‌وظیفه، بتوانند با مقتضیات واقعی بازارکار آشنا شده و مهارت کافی را کسب کنند.

سالاریه با اشاره به تعدد برنامه‌های اجرا شده در بنیادهای نخبگان استانی، تصریح کرد: تسهیل مسیر برگزاری و ایجاد هم‌افزایی برای استفاده از داشته‌های بومی و پتانسیل دستگاه‌های درون‌استانی برای اجرای برنامه‌های مصوب، یکی از نقش‌های مهم بنیادهای نخبگان استانی است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: کارگاه‌های آموزشی آشنایی با مقررات و آئین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان باید به صورت مستمر در طول سال برگزار شود تا جامعۀ هدف به خوبی با مقررات موجود آشنا شده و بتواند از تسهیلات اعطایی برای رشد فردی و اثرگذاری اجتماعی استفاده کند.

وی با تأکید بر استفاده از تجربیات بنیادهای نخبگان استانی، بیان داشت: برخی از بنیادهای استانی، برنامه‌های بدیع و خلاقانه‌ای را اجرا می‌کنند که هم در چارچوب بنیاد ملی نخبگان قرار دارد و هم خروجی مناسبی دارد. استفاده و بکارگیری این تجربیات می‌تواند نقش مهمی در رشد کیفی برنامه‌ها، صرفه‌جویی در هزینه و پیشگیری از هدررفت منابع و زمان داشته باشد.

سالاریه موضوع اشتغال را یکی از موضوعات مهم جامعه دانست و با اشاره به ضرورت زمینه‌سازی برای توسعۀ فرهنگ کارآفرینی، اظهار داشت: بسیاری از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان، به منظور آماده‌سازی و مهارت‌آموزی مستعدان‌برتر برای ورود به بازارکار و کسب‌وکار نوپا طراحی شده است که از آن جمله می‌توان به تسهیلات حمایت از اختراعات برگزیده، جذب در قالب جایزۀ شهید تهرانی‌مقدم برای نهادهای فناورانه، و جذب به عنوان هیات علمی در قالب طرح کاظمی‌آشتیانی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های بنیادهای نخبگان استانی باید به نحوی باشد که مستعد برتر به سمت کارآفرینی حرکت کند چراکه این افراد الهام‌بخشی و اثرگذاری بالایی در جامعه دارند و می‌توانند بخش بسیاری از جامعه را به سمت اهداف تعیین‌شده سوق دهند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان در پایان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری هیچ سهمیه‌ای به استان‌ها و دانشگاه‌ها به صورت جداگانه تعلق نگرفته است، خاطرنشان کرد: رزومۀ متقاضیان استفاده از جایزه‌های تحصیلی بدون در نظر گرفتن سهمیه استان مورد ارزیابی قرار گرفت و بر طبق آن، مستعدان‌برتر مشمول آئین‌نامه‌های جایزۀ تحصیلی معرفی شدند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید