خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رویداد نوآوری در حوزه انرژی با مشارکت و همکاری ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز 17 تا 19 بهمن ماه برگزار می‌شود.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این رویداد مسئله محور بوده که بر اساس مسائل و درک عمیق موجود در فرصت های انرژی ایران و منطقه طراحی شده است.

در این رویداد نوآوری بر اساس مدل پرش به شناسایی، ارائه راه حل، نمونه سازی و بازاریابی ایده استارتاپی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و پاک پرداخته می شود. مدل پرش بر اساس بررسی مدل های موجود در ایران و با توجه به ساختار و سطح بلوغ اکوسیستم ایران طراحی و اجرا می شود و تا کنون 7 رویداد پرش به صورت مسئله محور در حوزه های تخصصی برگزار شده است.

در این مدل با تکیه بر اصل مشتری محوری و همدلی با مشتری ابزار های لازم برای شناخت و درک عمیق از مشتری در قالب کارگاه های عملی به شرکت کنندگان آموزش داده و سپس از آنها خواسته می شود تا بر اساس چالش های واقعی مشاهده شده و با استفاده از ابزار های طراحی شده در شتابدهنده پرش به ارائه راه حل های نوآورانه در حوزه مورد نظر بپردازند.
البته تفاوت اساسی رویداد پرش با رویداد های استارتاپی مشابه کاربردی بودن خروجی ها و عملیاتی بودن کامل محصولاتی است که روند صحیح اعتبار سنجی و ایجاد را طی کرده اند.

در این رویداد فرآیند طراحی، ساخت و آزمون راه حل های نوآورانه برای چالش های صنعتی و تبدیل این راه حل ها به یک مدل کسب و کار اعتبار سنجی شده به رقابت گذاشته می شود. تیم هایی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت که هم در قالب تعریف شرکت های غزال قرار گیرند و هم در جهت رفع چالش های صنعتی و در راستای برنامه هدف گیری شده گروه شتابدهنده های صنعتی قرار گیرند.

مراحل اجرايی رويداد نوآوری
رویداد نوآوری به مدت سه روز برگزار می‌شود که در این زمان به تجاری سازی راه حل های نوآورانه شرکت کنندگان و آمادگی آنان برای رویارویی با سرمایه گذاران واقعی کمک می کند. در این رویداد شرکت کنندگان با صاحبان اصلی چالش های صنعتی مصاحبه های عمیق برای شناسایی و تعریف دقیق مسئله برگزار می کنند. پس از طراحی نقشه نیاز مشتری بازخورد اولیه مخاطبان خود را نسبت به صحت این نقشه دریافت می کنند. با تایید شدن نقشه راه حل های نوآورانه برای چالش ها ارائه می شود و با هدایت منتور ها راه حل ها به سمت یک طرح اولیه مفهومی جهت دهی می شوند.


در نهایت راهکارهای برتر و عملیاتی که دارای اولویت بالاتری هستند انتخاب و فرآیند تشکیل تیم ها اجرا می شود. در ادامه تیم ها ضمن تمرین کار گروهی، بر روی نهایی سازی و ساخت نمونه اولیه واقعی از راه حل پیشنهادی خود تمرکز می کنند. در گام بعدی این رویداد، کارگاه بازاریابی و مذاکره سرمایه گذاری برگزار خواهد شد، در این کارگاه تیم ها یاد می گیرند که چطور با کمترین هزینه محصولات اولیه خود را بازاریابی کرده و به سرمایه گذار عرضه کنند. در هر بخش از این رویداد پس از کارگاه آموزشی، در یک فضای کار اشتراکی تیم ها، با کمک منتور ها (مربیان) حاضر، به فعالیت تیمی می پردازند. در انتها و در مراسم اختتامیه، تیم ها با ارائه نتیحه فعالیت های خود و میزان تطابق آن با خواست صاحب چالش اصلی ، مورد بررسی قرار خواهند گرفت و به تیم های برتر، سرمایه دوره پیش شتابد و فرصت حضور در دوره 6 هفته ای پیش شتابدهی اعطا خواهد شد.


مدل برگزاری رویداد بر مبنای تیم سازی، شناسایی تجربه مشتری ،شناسایی نیاز و ایجاد نظام نوآوری برای ارائه راه حل مسئله و ارائه تکنیک های SMP و ENV برای طراحی نمونه اولیه و بازار یابی کارآفرینانه پارتیزانی در قالب کارگاه و آموزش های عملی و آموزش های میدانی است.


رویداد نوآوری در حوزه انرژی با مشارکت و همکاری ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و در حاشیه نخستین همایش بین المللی دانشگاه سبز 17 تا 19 بهمن ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید