خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام گفت: ایده‌های دانش بنیان مقدمه کارآفرینی در جامعه است و اگر مورد حمایت قرار گیرند بدون شک اقتصادی پویا را در آینده‌ای نه چندان دور در کشور شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایوب درویشی در آئین افتتاح مدرسه کسب و کار و کارآفرینی اینترنت اشیا در پارک علم و فناوری ایلام اظهار داشت: شاخص توسعه نیروی انسانی همواره بعنوان یکی از ارکان اصلی در رشد و شکوفایی جوامع به شمار می‌رود که به تبع عرصه اقتصادی نیز مشمول این قاعده اساسی می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام گفت: وکم نیستند صاحب نظران و نظریه‌پردازان اقتصادی که به نقش تعیین کننده نیروی انسانی فراتر از هر بخش، حوزه و عرصه دیگری تأکید می ورزند.

وی ادامه داد منابع انسانی توانمند و آموزش دیده، سرمایه انسانی و فرصت های کم نظیر به عنوان حلقه های ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان وجود دارد اما تاکنون موفق به تکمیل زنجیره و پیوند دادن این حلقه ها در راستای ایجاد ثروت نشده ایم.

وی تاکید کرد: یک خلا و مانعی در این زمینه وجود دارد که باید توسط مراکز علمی و دانشگاهی استان شناسایی شود تا در راستای رفع آن برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

 درویشی با اشاره به برنامه ریزی در ابعاد مختلف آن اشاره و تصریح کرد: امروزه با توسعه فناوری های نوین باید به سمت تدوین رشته هایی متناسب با نیاز بازار حرکت کنیم، هر منطقه، شهر و استانی قابلیت ها و نیازهای خاص خود را دارد و می طلبد برنامه ریزیان با نگاه به ویژگی های هر مکان برای آن منطقه برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت تدوین کنند.

معاون استاندار ایلام، افزود: ایجاد شغل نیازمند شکل گیری یک حلقه به هم پیوسته از مرحله پیش تولید تا تولید و سپس عرضه آن به بازار است و اگر هر کدام از این مراحل دچار نقص باشد، در عمل شاهد توفیق آن فرآیند نخواهیم بود.

وی گفت: در زمینه اشتغال با چندین معضل از جمله نگاه غلط به کار، سواد، مدرک و مهارت و ثروت‌اندوزی هم در بین مسئولان و هم در بین جوانان و افراد جویای کار مواجه هستیم که باید اصلاح شود.

درویشی افزود: با رشد و پیشرفت روزافزون فناوری های جدید باید فکر جدید و طرح نو اندیشیده و ایده هایی طراحی شود که اشتغال سنتی و رایج را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه برخی افراد ایده ها و افکار بسیار خوبی دارند که نمی دانند کجا و چگونه باید آنها را مطرح کنند، یادآور شد: مراکز علمی و دانشگاهی همچون پارک علم و فناوری از بهترین مکان هایی است که می تواند زبان و ذهن این افراد را برای طرح ایده هایشان باز کرده و راه را برای عملی شدن آنها هموار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام با بیان اینکه محرومیت در ذهن افراد شکل می گیرد، گفت: استان ایلام از ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان و کم نظیری برای توسعه برخوردار است و به هیچ عنوان محروم نیست.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید