خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: 57 درصد از تسهیلات پرداختی این بانک در قالب کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف مردم است.

به گزارش ایرنا، مرتضی اکبری در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: یکی از اهداف این بانک در سال جاری پرداخت 60 درصد از تسهیلات در قالب کارآفرینی بود که طی 10 ماه امسال 57 درصد از تسهیلات در این قالب پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این کارآفرینی بیشتر در مشاغل خُرد صورت گرفته است، ادامه داد: این بانک در 10 ماه سالجاری به 340 هزار نفر تسهیلاتی معادل 70 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در 10 سال گذشته به سه میلیون و 100 هزار نفر تسهیلات به ارزش 220 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
اکبری با بیان اینکه 90 درصد از سپرده های مردم در این قرض الحسنه در قالب تسهیلات به مردم برمی گردد، گفت: این بانک وضعیت مناسب تری نسبت به سایر بانک ها در زمینه معوقات بانکی دارد.
به گفته وی، بطور معمول میزان معوقات در بانک های کشور 15 تا 20 درصد است اما این رقم در بانک مهر ایران، یک درصد است.
مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر اینکه میزان معوقات بانک مهر ایران در استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است، افزود: معوقات بانکی در این استان 0.8 (هشت دهم) درصد است.
وی بابیان اینکه اصفهان، دومین استان در زمینه جذب منابع و پرداخت تسهیلات بانکی مهر ایران است، گفت: هشت هزار میلیارد ریال از منابع ما در استان اصفهان است.
اکبری با اشاره به رشد 69 درصدی منابع این بانک در 10 ماه سالجاری در کشور، افزود: این رشد در استان اصفهان 60 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: طی 10 ماه سالجاری 45 هزار نفر در استان اصفهان موفق به دریافت تسهیلات این قرض الحسنه به ارزش پنج هزار و 150 میلیارد ریال شده اند.
مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، پرداخت تسهیلات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ازدواج را از جمله وظایف این بانک اعلام کرد و گفت: امسال در استان اصفهان این بانک یکهزار و 450 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت کرده و 100 درصد تعهدات کمیته امداد و 50 درصد از تعهدات بهزیستی را انجام داده است.
وی ساخت بیمارستان روانی درمانی در تهران با کمک وزارت بهداشت و با اعتبار 25 میلیارد ریال، حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه و خراسان رضوی، ساخت خانه بهداشت و اجرای طرح هایی مانند اندوخته خانواده و پرداخت تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار و سازمان های مردم نهاد را از دیگر اقدام های بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد.
اکبری، این بانک را اجتماعی و مردمی خواند و تصریح کرد: همه امور بانک از طریق منابع مردم انجام می شود.
وی با بیان اینکه گسترش بانکداری الکترونیکی در دستور کار این بانک قرض الحسنه قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مجموعه جزو نخستین بانک های کشور است که افتتاح حساب آنلاین دارد.
مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بااشاره به اینکه سهم کشور ما در بانکداری الکترونیکی هنوز ناچیز است تصریح کرد: بسیاری از خدمات و امکانات بانکداری کشور بر روی بستر الکترونیکی فراهم شده اما هنوز بسیاری از مردم از آنها استفاده نمی کنند.
اکبری با تاکید بر اهمیت قرض الحسنه گفت: لازم است فرهنگسازی بیشتری در کشور برای ترویج قرض الحسنه انجام شود زیرا این موضوع منجر به کارآفرینی می شود.
به گفته وی مشکل برخی از بانک ها و موسسه های مالی کشور به این دلیل است که سودهای بالا پرداخت می کردند و عده ای نیز پول های آنها را بر نمی گرداندند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی بابیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در تامین مالی ارزی فعالیتی ندارد، افزود: اما با برخی مجامع بین المللی برای مسائل فرهنگی و اجتماعی همکاری می کنیم.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در 10 سال گذشته با مشارکت 10 بانک بزرگ کشور و با سرمایه 15 هزار میلیارد ریال تاسیس شد و اکنون دارای 530 شعبه در سراسر کشور است.
34 شعبه از شعب این بانک در استان اصفهان مستقر است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید