خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی معتقد است برخی از اجزاء زنجیره تجاریسازی ایده‌های تحقیقاتی در کشور مغفول مانده است که توجه به بخش‌های مختلف اين فرآيند و ارتباط هماهنگ و نظام‌مند بين آنها از الزامات موفقيت در تجاری‌سازی ايده‌های تحقيقاتی است.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی با بیان در حال حاضر انتظارات از شرکت‌های دانش‌بنیان جدی است، اظهار کرد: برای اینکه ایده‌ای به محصول تبدیل شود و به بازار برسد، زنجیره‌ای وجود دارد. در واقع فرآيند تجاري‌سازی ايده‌های تحقيقاتی دارای فعاليت‌های متنوعی است كه بعضی از اجزاء اين زنجيره در كشورمان مغفول مانده است. توجه به بخش‌های مختلف اين فرآيند و ارتباط هماهنگ و نظام‌مند بين آنها از الزامات موفقيت در تجاری‌سازی ايده‌های تحقيقاتی است.

شکریه با تشریح اقدامات لازم برای راه‌اندازی یک شرکت دانش‌بنیان، گفت: مسیر تبدیل ایده به محصول و دستیابی به بازار را به سادگی، نمی‌توان طی کرد و یک فرد دارای ایده برای تحقق آن نیاز به حمایت دارد.

وی ادامه داد: در اولین بخش این زنجیره نیاز به خلق یک ایده است که خود نیازمند نوآوری است. تربیت افراد خلاق در سیستم آموزشی مناسب، روابط بین‌المللی دانشگاه‌ها و دسترسی آن‌ها به بانک اطلاعات جهانی نیز سایر نیازمندی‌های خلق ایده است. در واقع، ما به سیستم نوآوری ملی نیاز داریم که از ابتدای تحصیلات آغاز می‌شود و سپس به دانشگاه‌ها و صنایع می‌رسد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی همچنین عنوان کرد: حفاظت از مالکیت فکری در کشور، از دیگر مواردی است که این زنجیره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای تجاری سازی پتنت نیاز به سازمان‌های حمایتی احساس می‌شود. مرحله بعد این فرایند، آشنایی با بازار محصول و در ادامه برای ارائه محصول به بازار نیز، نیاز به سرمایه‌گذار است.

وی در ادامه مطالبی را از مورد مغفول واقع شدن سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور، چالش‌های راه‌اندازی شرکت بیان کرد.

شکریه در بخش بعدی سخنان خود با بیان اینکه تمام مسئولیت‌ها بر عهده دانشگاه نیست و بخش خصوصی، دولتی و صنایع باید کمک کنند، گفت: عدم وجود زيرساخت‌های مختلف نظير سرمايه‌هاي ريسك‌پذير، حفاظت از مالكيت معنوی، فضای مناسب جهت ايده‌پردازی، استانداردها، كدهای ملی و مواردی از اين قبيل سبب كند شدن يا توقف تلاش‌هايی است كه در اين زمينه در كشور صورت گرفته است. در تمامی مراحل زنجيره فوق، ارتباط معنی‌دار با مراكز جهان در حوزه‌های ايده پردازی، تحقيقات، استانداردسازی، بازار و غيره نيز از الزامات اساسی برای رسيدن به موفقيت محسوب می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید