خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید نظام هماهنگ داشته باشیم تا به کارآفرین در جهت راه اندازی کسب و کار کمک کند و برای کشور توسعه و اشتغال ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ رحیم سرهنگی افزود : وظیفه اصلی دفتر ما در معاونت توسعه اشتغال در راستای توسعه کارآفرینی و نهادسازی است.


مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود : از چندین سال پیش با شاخص های GI که از شاخص های بین المللی کارآفرینی است ، پیش می رویم که نشان می دهند وضع راه اندازی کسب و کار در ایران چگونه است و براساس این امر ما برای توسعه کارآفرینی سیاست گذاری می کنیم.


مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : پس از این ارزیابی ها نقش دولت به عنوان یک سیاست گذار و نهادساز ، توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی است که ما در این حوزه برنامه های متعددی از جمله ۱۱ دوره جشنواره های کارآفرینان برتر را داشته ایم که با این امر جوانان به توسعه کارآفرینی ترغیب می شوند.


سرهنگی بیان کرد : در توسعه کارآفرینی باید کل اکوسیستم کارآفرینی را در نظر بگیریم که بخشی از آن مهارت فرد است و برای اینکه این فرد یک کسب و کار جدید را راه اندازی کند، علاوه بر مهارت باید چگونگی تبدیل آن را به کسب و کار و ایجاد بازار به افراد آموزش داد.


وی ادامه داد : بحث مشاغل خانگی مقوله بسیار مهمی در امر کارآفرینی است، اما هنوز نتوانسته ایم این مشاغل را به رسمیت بشناسیم و اجازه فعالیت و توسعه را به آنها نداده ایم و همچنین در متصل کردن آنها به بازار موفق نبوده ایم، زیرا بنگاه های کوچک و خانگی توانایی بازاریابی ندارند و باید در راستای حل این مشکلات به بانوان کارآفرین کمک کنیم.


سرهنگی توضیح داد: مسئله مهمی که پیش روی کارآفرینان وجود دارد علاوه بر تامین مالی، بحث سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی در حوزه کسب و کارهای نوپا و خرد است، بدین جهت که این کسب و کارها خیلی پیشرفت نکرده اند و تا چندسال تنها باید هزینه کنند تا به یک بازار منسجم دست پیدا کنند و از آن بهره ببرند.


مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید با کمک صدا و سیما، دستگاه های دولتی و دیگر رسانه های گروهی ، گفتمان کارآفرینی ایجاد کنیم، تصریح کرد: بحث کارآفرینی و اشتغال مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و تمام دستگاه های اجرایی است که در این راستا باید یک نظام هماهنگ داشته باشیم تا به کارآفرین در جهت راه اندازی کسب و کار کمک کند و از این طریق برای کشور توسعه و اشتغال ایجاد شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید