خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معرفی ۵۸۳ طرح اشتغالزایی با پیش بینی ۲۸۸۸ نفر اشتغال به بانک‌های عامل در استان کرمانشاه، از مباحث مطرح شده در هفتمین کمیته فنی بررسی تسهیلات اشتغال فراگیرو پایدار استان بود.


به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین کمیته فنی بررسی تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با حضور رامین اسدی مدیرکل توسعه کسب و کار و  تامین مالی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون در استانداری کرمانشاه برگزار شد. "

داود یاوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه دراین جلسه با اشاره به اهمیت پرداخت این تسهیلات گفت: تاکید دستورالعمل پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، در رسته های اولویت دار که دراستان به تصویب کارگروه اشتغال استان قرار گرفت، است.

وی نظارت مستمر و همیشگی بر طرح ها از ابتدای پذیرش طرح تا مراحل بهره برداری را مهم دانست و گفت: با پیگیری های مجدانه استاندار کرمانشاه، از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی تاکنون ۵۸۳ طرح به بانکهای عامل کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کار آفرینی امید و پست بانک با پیش بینی ۲۸۸۸ نفر اشتغال معرفی شده است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه عنوان کرد: دولت تدبیر و امید با در نظر گرفتن طرح های ویژه ایجاد اشتغال در کشور فرصت مناسبی را برای بهبود وضعیت اشتغال استان مخصوصاً در نواحی روستایی ایجاد کرده است که در این خصوص باید با ایجاد تعامل بین دستگاهی و دقت نظر در انطباق طرحها با شرایط منطقه ای حداکثر استفاده را برای ارتقا وضعیت اشتغال استان ببریم.

سیاست‌های اشتغال باید منجر به ماندگاری جمعیت در روستاها شود
شریف خسروی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمانشاه  نیز در این جلسه گفت: هدف دولت از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری، مشارکت آحاد مردم در مناطق روستایی در ایجاد اشتغال است و مجموعه این سیاست ها باید منجر به ماندگاری جمعیت در روستا شود که باید مراقبت شده و کمترین انحراف را داشته باشد.

در ادامه هفتمین کمیته فنی، رامین اسدی، مدیرکل توسعه کسب و کار و تامین مالی معاونت توسعه اشتغال وزارت متبوع ضمن توضیح کامل در خصوص سئوالات مطرح شده اعضای جلسه در خصوص سامانه «کارا» گفت: بسیاری از اشکالات سامانه کارا که توسط دستگاه های اجرایی مرتبط در سراسر کشور احصاء شده، بررسی و در حال رفع مشکل است.

اسدی ادامه داد: هدف از ایجاد سامانه کارا رصد کلیه مراحل پرداخت تسهیلات  بوده که تسهیلات به کسانی پرداخت شود که خودشان کارآفرین هستند و دنبال شغل برای خود و یا ایجاد شغل های جدید و پایدار است.

وی هدف از پرداخت تسهیلات روستایی را تولید محور شدن روستاها دانست و گفت: کلیه دستگاه های اجرایی در این طرح طوری عمل کنند که این تسهیلات منجر به ایجاد اشتغال شود و با کمال دقت و سرعت کیفیت کار کم نشود و ابلاغ اعتبار مرحله دوم منوط به پرداخت درست تسهیلات در استانها است.   

تامین وثایق تسهیلات اشتغال روستایی از سوی صندوق های ضمانت
مدیرکل توسعه کسب و کار و تامین مالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش  دیگر از سخنان خود افزود: همانطور که در بخشنامه ها و در تسهیلات روستایی آمده است، در صورتیکه تهیه وثیقه برای صاحب طرح میسر نباشد، صندوق های ضمانت آمادگی کامل برای این وثایق رو دارند و همین امر باعث می شود انحراف از طرح بسیار کم باشد.

یکی دیگر از مباحثی که رامین اسدی در کمیته فنی به آن اشاره کرد، تهیه و بارگذاری اطلس روستایی بود.

وی گفت: روستاهای کانون محور را شناسایی خواهیم کرد به نحوی که تسهیل‌گر در روستای کانون محور مستقر و روستاهای اطراف به آن متصل شوند.

اسدی در خاتمه این جلسه با حساسیت ویژه ای بر شفاف سازی و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی به صاحبان طرح های بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تاکید کرد و گفت: این طرح ها برای بررسی، تصمیم نهایی و پذیرش آن باید به کارگروه ملی ارسال شود از دستگاههای اجرایی انتظار می رود نکاتی را که متقاضیان این دسته از طرح ها باید بدانند کاملا شفاف سازی کنند.

 وی عنوان کرد: همچنین روشنگری کنند تا متقاضی بداند طرحی که ارائه می دهد از لحاظ محتوایی باید با سیاست های استان هم خوانی داشته باشد. کمترین حسن اینگونه روشنگری ها جلوگیری از رفت و آمدهای پرهزینه و اتلاف وقت است.

لازم به ذکر است؛ هریک از نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو کمیته فنی بررسی طرح های اشتغال فراگیر و روستایی اشکالات سامانه کارا (سامانه ثبت طرح های اشتغالزا) را در حوزه کاری دستگاه اجرایی خود را بیان و در این خصوص تبادل نظر کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید