خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: ایجاد شرکت های دانش بنیان در مناطق آزاد حرکتی جدی است و برای تحقق آن مصمم هستیم.

به گزارش ایرنا ، سورنا ستاری شامگاه جمعه در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی دانش بنیان در جمع خبرنگاران در جزیره کیش افزود: مهمترین هدف ما در ایجاد شرکت های تولیدی دانش بنیان در کشور و در مناطق آزاد پرهیز از اشتباهات گذشته برای جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست و هوای این مناطق است.
وی اظهارکرد: بدون تردید در حوزه اقتصادی و توسعه مناطق آزاد باید به ایجاد شرکت های دانش بنیان در این قبیل مناطق اهتمام جدی داشت و اقتصاد این مناطق را بر پایه حرکت های دانش بنیان استوار کرد.
ستاری به ظرفیت های اقتصادی و درآمدی شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بیش از 3 هزارو 400 شرکت دانش بنیان در کشور داریم که در سال 95 بیش از 400هزار میلیارد ریال فروش داشته اند.
وی گفت :مهمترین برنامه حمایتی در این راستا این است که همه دست در دست هم زیست بومی در کشور ایجاد کنیم که بتوانیم در این زیست بوم کار کنیم.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: مشکل اشتغال ما وام نیست ، بلکه اکوسیستم یا زیست بومی است که باید برای یک کارآفرین در داخل مناطق ایجاد کنیم، بویژه در حوزه اقتصاد دانش بنیان که مبتنی بر فرد است و بر تجهیزات مبتنی نیست.
ستاری تاکید کرد: لازم است زیست بومی ایجاد شود تا افراد خلاق در آن مورد احترام باشند و بتوانند خلاقیت خود را بروز دهند و تبدیل به کارآفرینی کنند، موفق می شویم.
وی افزود: نسل جدید کارآفرینی کشور به واسطه بودجه دولتی درست نشده است بلکه در گرو خلاقیت افراد با سرمایه گذاری بخش خصوصی است و در این حوزه هرچه دولت دورتر باشد و وارد حمایت مالی نشود، بلکه حمایت معنوی بهتر است.
وی، افزود: هر جا که دولت وارد حوزه مالی شود با خود یک رانت می آورد و این موجب می شود که افراد خلاق نتوانند خود را نشان دهند.
ستاری گفت: در تجهیزات پزشکی در کیش چند شرکت بیشتر نداریم اما اگر هدف صادرات باشد باید مدیرت مناطق آزاد به این سمت حرکت کند که اکوسیستم جدیدی در منطقه پیاده کند.
وی افزود: خیلی از معضلات اجتماعی موجود به خاطر ساختارهای گذشته است و اگر می خواهیم با فساد مبارزه کنیم با تکیه بر همین جوانان می توانیم .
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید