خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در نشست دیدار علی مرتضی بی‌رنگ، قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در امور بین‌الملل و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با دکتر الربیعی مدیرکل حوزه دارویی وزارت بهداشت عمان بر توسعه همکاری علمی و فناوری ایران و عمان تاکید شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ علی‌مرتضی بی‌رنگ قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در امور بین‌الملل و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در نشست دیدار با دکتر الربیعی مدیرکل حوزه دارویی وزارت بهداشت عمان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت علمی در زمینه توسعه علم و فناوری اظهار کرد: یکی از اولویت های معاونت علمی در چند سال اخیر حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان بوده‌است. البته «توسعه شتاب دهنده ها»، «مراکز نوآوری» و «حمایت از توسعه کسب و کار بین‌المللی شرکت های دانش بنیان» نیز از دیگر اقداماتی است که در معاونت علمی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: طی 5 سال گذشته، تعاملات سازنده‌ای بین ایران و عمان در حوزه‌های مختلف علم و فناوری آغاز‌ و مدل‌های همکاری عملیاتی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شورای تحقیقات عمان تعریف شد.

بی رنگ همچنین بیان کرد: قرابت جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی دو کشور فرصتی را برای ما و طرف‌های عمانی فراهم کرده‌است تا با سیاست‌های مناسب، پیوندهای عمیق‌تر و موثرتری بین مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری ایجاد کنیم. دعوت برای حضور شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی دو کشور برای بازدید و آشنایی با زیرساخت‌های فناورانه و بازار ایران و عمان، قدم موثری در این مسیر خواهد بود.

در ادامه این دیدار، دکتر الربیعی، مدیرکل حوزه دارویی وزارت بهداشت عمان، ضمن ابراز تشکر از دعوت و تنظیم این ملاقات، آشنایی و بازدید از دستاوردهای فناورانه ایران در حوزه سلامت را فرصتی برای توسعه همکاری‌های فناورانه عمان با کشورمان اعلام کرد. وی با اشاره به توافقات اولیه برای تسهیل فرآیند ثبت و بازاریابی داروها و فراورده‌های زیستی ایران در عمان، مزایای حضور در بازار عمان و صادرات مجدد از این کشور به سایر کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس را برشمرد.

همچنین هیات علم و فناوری عمان طی سفر اخیر خود به ایران، از پارک فناوری پردیس و شرکت سیناژن نیز بازدید کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید