خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استاندار اردبیل در نخستین ماه های کاری خود در دولت دوازدهم وعده ایجاد سالانه 20 هزار شغل را به مردم استان داد و بر این اساس در بازه زمانی سه تا چهار ساله زمینه اشتغال 65 هزار نفر در استان فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، با اینکه برخی ها تحقق این وعده اکبر بهنامجو را مشکل می دانند اما استاندار تاکید می کند که این وعده را با توجه به شناخت استعدادهای اقتصادی منطقه در کنار همت مدیران، جذب سرمایه گذاران و همراهی مردم مطرح کرده و به آن دست خواهد یافت.
به گفته وی، با سرمایه گذاری جدید در استان که بتدریج در سال های آتی به نتیجه خواهد رسید، بهره برداری از طرح پایاب سد خداآفرین، فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی نمین، اقدام های زیربنایی در بخش های گردشگری، کشاورزی و تجارت خارجی؛ امکان ایجاد سالانه بیش از 20 هزار شغل در استان نیز وجود دارد.
وی بیان کرد: در کنار سرمایه گذاری های بزرگ اقتصادی، طرح سند اشتغال جامع دولت نیز در ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان تاثیر گذار بوده و به ایجاد و رونق اقتصاد خرد با زمینه های اشتغال کوچک اما فراوان کمک خواهد کرد.
بهنامجو اظهار کرد: سند اشتغال و توسعه استان در برنامه کاری است و برش شهرستانی این سند تا پایان امسال تدوین می شود.
وی افزود: در سند توسعه، دولت تسهیلات خوبی برای اشتالزایی پیش بینی کرده، ضمن اینکه در زمینه جذب سرمایه گذار و تسهیل امور واگذاری زمین و زیر ساخت ها به بخش خصوصی برنامه اساسی داریم.
استاندار اردبیل اضافه کرد: اشتغال و کاهش بیکاری از محوری ترین برنامه های دولت در استان است و در تمام روزهای هفته برای دیدار با سرمایه گذاران و کارآفرینان وقت اختصاص داده ایم.
استاندار اردبیل گفت: اشتغال و کاهش بیکاری از محوری ترین برنامه های دولت در استان است و سعی داریم علاوه بر تهیه سند توسعه اشتغال، سرمایه گذاری بخش خصوصی را هم در استان افزایش دهیم.

بسته های تشویقی برای طرح های اشتغالزا
بهمن حسین زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل هم در این باره گفت: اشتغال جوانان اولویت نخست این استان است و برای تحقق اشتغال فراگیر در این استان بسته های تشویقی برای طرح های اشتغال تعریف شده است.
وی با اشاره به مشوق های سرمایه گذاری در استان افزود: ارایه تخفیف ویژه برای سرمایه گذارن بخش خصوصی در واگذاری زمین ، تامین زیر ساخت های اولیه ،ارایه تخفیف 50 درصدی در قیمت زمین شهرک های صنعتی به سرمایه گذاران از جمله مشوق های سرمایه گذاری در استان می باشد.
حسین زاده اشتغالزایی در منطقه ویژه اقتصادی نمین را یاد اور شد و گفت : طرح اراضی پایاب خداآفرین ،منطقه ویژه اقفتصادی نمین و منطقه آزاد در بلند مدت اشتغال بیشتری را فراهم می کند.
وی ادامه داد: در عین حال دولت چهار طرح اشتغال‌زا را دنبال می‌کند که از جمله طرح اشتغال فراگیر است و اعتباری افزون بر 564 میلیارد تومان برای این استان اختصاص یافته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: طرح‌های متعددی در بخش‌های صنعت و معدن، گردشگری و کشاورزی به بانک‌ها معرفی شده و در ثبت‌نام و معرفی طرح اردبیل جزو سه استان برتر کشور است.
حسین زاده درباره میزان سود تسهیلات اشتغال فراگیر افزود: این تسهیلات با نرخ 18 درصد به متقاضیان پرداخت می شود و علاوه بر آن متقاضیان و سرمایه گذاران از یارانه 6 تا هشت ‌درصدی بهره مند خواهند شد.
وی افزود: طرح رونق تولید برای تثبیت اشتغال، تسهیلات صندوق توسعه ملی و طرح اشتغال روستایی نیز در دست پیگیری است و هدف اصلی در تمامی این طرح‌ها هدفمند کردن تسهیلات پرداختی و اشتغال‌زایی به واسطه آن است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: از سویی برنامه ادارات تا سال 1400 درخواست شده و سند توسعه اشتغال و سند توسعه صادرات استان نیز در دست تدوین است.

اشتغال فراگیر در اردبیل حمایت می شود
قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل هم به ایرنا گفت: با اجرای برنامه های حمایتی ویژه، اشتغال فراگیر در این استان تقویت و حمایت می شود.
وی افزود: امسال طرح هایی به ارزش چهار هزار و 510 میلیارد ریال با ظرفیت اشتغالزایی برای هشت هزار نفر برای استفاده از تسهیلات اشتغال فراگیر به بانک های عامل استان معرفی شده اند.
رحیمی ادامه داد: همچنین طرح هایی به ارزش 6 میلیارد و 800 میلیون ریال برای استفاده از وام مشاغل خانگی به بانک ها معرفی شده است.
او بیان کرد: شهرستان های اردبیل ، نمین و سرعین در جذب تسهیلات اشتغال فراگیر بهترین عملکرد را داشته و حائز جایگاه برتر هستند.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اشتغال 20 هزار نفر در استان مورد تاکید استاندار است که در صورت تحقق شاهد رونق در استان خواهیم بود .
وی افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور طرح های اشتغالزایی بیشماری در دستور کار دارد و ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی طرح های اشتغالزا را احصا و برای تحقق آن برنامه ریزی کنند.
رحیمی با بیان اینکه طرح تکاپو یکی از طرح های اشتغالزا در کشور است افزود: در قالب این طرح اشتغالزایی 10هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان در اولویت قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: این طرح علاوه بر توسعه کارآفرینی زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را نیز فراهم می کند.
رحیمی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید اشتغال جوانان را در اولویت کاری خود قرار داده و مدیران دستگاههای اجرایی هم مصمم هستند تا سیاست ها و برنامه های اشتغال زایی تحقق یابد.
وی تصویب 21 رسته شغلی در استان برای اشتغالزایی را یادآور شد و افزود: تمامی این طرح ها از طریق بخش خصوصی و با ارائه تسهیلات بانکی صورت می گیرد.
رحیمی درباره تسهیلات مشاغل خانگی برای اشتغالزایی افزود: در سال جاری تسهیلات مشاغل خانگی استان 220 میلیارد ریال مصوب شده که ضروری است بانک ها در پرداخت این تسهیلات اهتمام بیشتری داشته باشند.

رونق تولید با هدف ایجاد اشتغال
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اردبیل نیز گفت که با هدف ایجاد فرصت های شغلی جدید و نیز تثبیت اشتغال موجود امسال 175 طرح صنعتی و کشاورزی از تسهیلات رونق تولید بهره مند شدند.
حامد عاملی بیان کرد: 69مورد از این تسهیلات مربوط به صنعت و 106 مورد دیگر هم مربوط به حوزه کشاورزی است و برای رونق این واحدهای تولیدی 2هزار و 380 میلیارد ریال از سوی بانک ها پرداخت شده است.
وی تاکید کرد که دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی از واحدهای تولیدی حمایت می کند و همه مدیران دستگاه های اجرایی هم باید از طرح های اشتغالزا حمایت کنند.
به گزارش ایرنا ، در این حال کارشناسان تاکید می کنند که باید برای ایجاد اشتغال پایدار در زمینه حمایت از بخش خصوصی اقدام های اساسی تری در استان صورت گیرد، در بخش صنعت باید موانع اداری در استان به حداقل رسیده و مسیر دستیابی سرمایه گذاران به منابع بانکی کوتاهتر شود.
در بخش تجارت نیز صادرکنندگان باید از حمایت ها و مشوق های صادراتی بهره مند شده و در زمینه بازاریابی بویژه در کشورهای هدف مورد مشاوره و راهنمایی و حمایت قرار گرفته و در مسایل گمرکی نیز امور تسهیل شود.
به گفته این کارشناسان ، با توجه به کشاورزی بودن استان باید تلاش های سریع در خروج از زراعت سنتی و ایجاد زنجیره ارتباطی با صنعت صورت گیرد ضمن اینکه صنعت گردشگری نیز به عنوان یکی از ظرفیت های بی بدیل استان باید نوین سازی و از فرصت های سرمایه گذاری جدید در آن بهره گرفته شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید