خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک مقام مسئول سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به معرفی مدال آوران مسابقات جهانی مهارت به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات، از تاسیس کانون خبرگان و کارآفرینان مهارتی خبرداد.


به گزارش خبرگزاری مهر، حدود ۴ ماه از اعزام ۳۴ نفر از نخبگان مهارتی کشور به مسابقات جهانی مهارت در ابوظبی گذشته است؛ در آن مقطع، رئیس وقت سازمان آموزش فنی و حرفه ای، حمایت از مدال آوران این مسابقات را وعده داده و گفته بود که از جمله این حمایت ها، پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی صندوق کارآفرینی امید خواهد بود.

در همین ارتباط، دو نفر از مدال آوران این مسابقات مدتی پیش، در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به عدم تحقق وعده‌های داده شده از جمله پرداخت تسهیلات وعده داده شده صندوق کارآفرینی امید انتقاد کرده بودند.  

در همین زمینه مهناز نجیب زاده، سرپرست دفتر امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی صندوق کارآفرینی امید به مدال آوران مسابقات گفت: فرآیند دریافت تسهیلات برای این افراد براساس قوانین صندوق کارآفرینی امید است که خارج از حیطه اختیارات و تصمیم گیریهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.  

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مدال آوران مسابقات جهانی مهارت را به صندوق معرفی می کند افزود: این افراد برای دریافت تسهیلات، علاوه بر داشتن کارت پایان خدمت، باید طرح کارافرینی مورد قبول صندوق را ارائه دهند. البته این سازمان می تواند در صورت نیاز و درخواست داوطلبان، در زمینه ارائه آموزش، در خصوص نحوه تدوین طرح های کارافرینی کمک کنند.

خرید محصولات اختراعی مدال آوران مسابقات جهانی مهارت
سرپرست دفتر امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از آمادگی این سازمان برای خرید محصولات اختراعی مدال آوران مسابقات جهانی مهارت برای استفاده در کارگاه های آموزشی خبرداد و گفت: در صورتیکه اختراعی، توسط نخبه ای به ثبت برسد و پس از انجام فرایند های قانونی ثبت اختراع به مرحله تولید برسد، طبیعتاً، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان یک محصول با کیفیت، در صورت نیاز محصول ملی و ثبت شده را به منظور استفاده در کارگاه ها و دوره های آاموزشی، در اولویت قرار می دهد.

وی همچنین درباره دغدغه مدال آوران مسابقات جهانی مهارت در خصوص دیدار با رئیس جمهور گفت: ساختار برگزاری مسابقات مهارت در کشورهای دنیا متفاوت است.  به عنوان مثال در کشور روسیه مسؤول اجرا مستقیماً با ریاست جمهور آن کشور در تعامل است. در کشور ما بالاترین مقام اجرایی مسابقات، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی است که لوح تقدیر توسط شخص ایشان به افتخار افرینان اعطا شد.

نجیب زاده افزود: با این وجود، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با موکول کردن زمان برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت به سال آینده، درصدد است، ضمن ارتقای کیفیت برگزاری مسابقات در سطح ملی و اطلاع رسانی گسترده و شایسته از حضور رییس جمهور در مراسم افتتاحیه یا اختتامیه نهایت بهره را ببرد.

تشکیل کانون خبرگان و کارآفرینان مهارتی
سرپرست امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: مدال آوران مسابقات ملی و جهانی مهارت و دیگر خبرگان مهارتی، از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار هستند و سرمایه گذاری بسیار زیادی برای آن ها صورت گرفته است. در همین راستا سازمان به دنبال بهره¬مندی از توان و دانش این خبرگان است که با همین رویکر کانون خبرگان و کارآفرینان مهارتی که در مراحل پایانی شکل گیری است با این هدف تشکیل شد.  

وی ادامه داد: آقای پاک سرشت، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به منظور حمایت از این حرکت و جریان نیز جلسه ای با اعضای مؤسس این کانون برگزار کرده و امید است این کانون، به عنوان یک سازمان مردم نهاد با بهره گیری از توان بالای مدال آوران، به عنوان یکی از بازوهای اجرایی این سازمان فعالیت کند.

نجیب زاده گفت: در حال حاضر درصدد ترویج جایگاه ویژه ای برای خبرگان مهارتی هستیم که تأسیس کانون خبرگان و کارآفرینان مهارتی می تواند به عنوان اولین قدم برای این حرکت عظیم ملی محسوب شود. این حرکت در راستای همسان‌سازی شرایط و تسهیلات نخبگان و خبرگان مهارتی خواهد بود، که با توجه به شرایط کنونی جامعه نیاز و توجه ویژه به خبرگان مهارتی، روز به روز شدت می یابد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید