خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سرمایه خطرپذیر را برای کارآفرینان جایگزین وام بانکی کنیم.


به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش خسروی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: برای یک کارآفرین اختصاص وام بانکی مناسب نیست و بهتر است به جای تخصیص وام سرمایه خطرپذیر را به صورت مشارکتی تامین کرد.

وی بیان داشت: بخش خصوصی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا صندوق های جسورانه را راه اندازی کرده است که وظیفه این صندوق ها تامین منابع مالی خطرپذیر برای کارآفرینان را برعهده دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: یک صندوق جسورانه در طول یکسال، هزار طرح کسب و کار را مطالعه کرده و بر روی ۱۰ طرح سرمایه گذاری می‌کند که هفت طرح آن با شکست مواجه شده و تنها یک طرح موفق می‌شود و جبران همه هزینه‌ها را می‌کند.

وی تصریح کرد: در واقع یک صندوق جسورانه باید و ناگزیر است صدها طرح را بخواند و ده‌ها تیم کارآفرینی را بررسی کند تا بتواند گزینه مناسب سرمایه‌گذاری را انتخاب کند.

خسروی گفت: صندوق‌های جسورانه باید درِ دفتر خود را بر روی همه استعدادهای شهر بازنگه‌دارد تا بتواند انتخاب درستی داشته باشد یعنی ذاتا این صندوق‌ها باید تا آنجا که می‌توانند دایره خدمات خود را گسترده کنند.

وی بیان داشت: محدود کردن آن به جمع کوچکی از شهروندان باعث نابودی و شکست خود صندوق می‌شود در مورد سایر المان‌های یک اکوسیستم کارآفرینی نیز همین بحث صادق است.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به تاثیر مستقیم عناصر اکوسیستم بر توزیع برابر فرصت‌های کسب و کار، خلق ثروت و کارآفرینی اظهار داشت: تعریف من از عدالت توزیع برابر پول و ثروت نیست، بلکه توزیع برابر فرصت‌های خلق ثروت است، اما متاسفانه در سال های گذشته به غلط و تنها به دلیل اغراض سیاسی، مفهوم عدالت مورد سوءاستفاده قرار گرفته و صرفا با هدف عوام فریبی به طور مستقیم بین مردم پول توزیع شد.

وی اضافه کرد: باید عناصر شکل دهنده اکوسیستم کارآفرینی به دقت شناسایی شده و در صورت فقدان آنها در یک شهر این عناصر را ایجاد یا تقویت کرده تا امکان استفاده از آن برای همه شهروندان فراهم شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید