خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری روز چهارشنبه پس از بررسی آخرین وضعیت اشتغال روستایی و مشکلات روستاییان البرز طی نشستی مشکلات کارآفرینان این استان را نیز مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا ، ترجیح شهرنشینی ازسوی جوانان روستایی به دلیل امکانات رفاهی و اشتغال، توجه به منابع آبی روستایی با هدف ارتقای کیفی و کمی محصولات کشاورزی، احداث تصفیه خانه ها در روستاها از جمله مباحث و موضوعاتی بود که ازسوی کارآفرینان البرزی مطرح شد.
ضرورت توجه به بخش فناوری روستایی و تقویت آن برای معرفی بازارهای روستایی ، توجه به بهسازی راه های روستایی برای توسعه امکانات درآن ها با هدف جذب جمعیت بیشتر در روستاها نیز از دیگر موضوعات مورد تاکید دراین نشست بود.
دراین نشست تمرکزبالای جمعیت درالبرز ، بیکاران تحصیلکرده بدون مهارت از ویژگی های البرز در حوزه اشتغال ازسوی کارآفرینان برشمرده شد.
رضا رنجبرزاده کارآفرین از بخش تولید بذر وغلات در استان البرز گفت: سودهای 18 درصد برای بخش کشاورزی کمرشکن است که لازم است تدابیر جدی صورت گیرد.
این تولید کننده نمونه وکارافرین برتر روستایی درنظراباد که به 15 استان بذر می دهد افزود: اکنون اشتغالزایی برای 20 نفر را فراهم کرده ام .
وی ادامه داد: مشکلات بازاریابی محصولات کشاورزی داریم که روند طولانی استعلامات بانکی نیز آزاردنده است.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات زیست محیطی درحوزه آبریز طالقان و سد امیرکبیر نیز باید همراه با توسعه حریم شهرها در رفع مشکلات کارآفرینی روستایی مورد توجه قرار گیرد.
هوشنگ پارسا که کارآفرین نمونه در زمینه پلاستیک (صنایع کوچک) گفت: راه برون رفت از بحران ها تولید است که باید صادرات محور باشد.
وی افزود: سال 82 شرکت پلاستیک کار فعالیت خود را آغاز کرد نگاه فقط تولید بود اما قوانین دست و پاگیری است که فقط در زمان بحران به درد می خورد.
وی گفت: قوانین باید برای رونق تولید باشد ، سرمایه ملی باید در خدمت تولید باشد، سیاست در خدمت اقتصاد کشور قرار گیرد.
این کارافرین نمونه خاطرنشان کرد: در دولت ' تدبیرو امید' اقدامات موثری انجام شده ولی خرابی ها زیاد است ، اشتغال فقط با سرپا نگه داشتن مجموعه های فعال میسر است.
وی افزود: باید صنعت در کنار دانشگاه ها قرار گیرد و با امکانات جدید هرچه بیشتر برای تولید گام برداریم ، بنابراین دید ملی در بخش تولید و صنعت تقویت شود.
علی صدری که در سه حوزه صنعت، بازرگانی ،واردات سم، کود و بذر فعالیت دارد گفت: امروز باید از کشاورزی سنتی خارج شد و تمهیدات لازم را برای توسعه کشاورزی صنعتی فراهم کرد.
وی ادامه داد: اکنون 250تکنسین مهندسی کشاورزی را در بخش های مختلف تحت پوشش داریم که با مشکل نپذیرفتن سند مالکیت شهرک های صنعتی از سوی بانک ها مواجه هستند.
وی خاطرنشان کرد: پتانسیل های خوبی درالبرز در حوزه کشاورزی است که کارآفرینان بدون چشم داشت به دولت حاضر هستند درصورت رفع مشکلات گام های بیشتری را دراین زمینه بردارند.
ماهرخ فلاحی کارآفرین نمونه دیگر گفت: با ساخت سد طالقان بخش قابل توجهی از زمین هایی که داشتم از بین رفت .
وی افزود: درصورتی که مهارت های خوبی در کشاورزی و دامپروری به رغم اینکه معلم بازنشسته هستم دارم.
فلاحی ادامه داد:امروز دامپروری تمام صنعتی را ایجاد کرده ام و ظرفیت های گردشگری بسیاری از جمله شهرستان طالقان داریم که نباید از نظر مسئولان پنهان بماند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید