خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با عنوان خلاقیت تا کارآفرینی گشایش یافت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان از گشایش نمایشگاه استانی خلاقیت تا کارآفرینی مجموعه‌ای از دست‌سازه‌های اعضای کودک و نوجوان همزمان با نهم اسفند، ‌روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان خبر داد.

وی افزود : در آیین گشایش نمایشگاه استانی خلاقیت تا کارآفرینی که حاصل تلاش و ابتکار بیش از 450 عضو کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در قالب کاردستی است، علاوه بر اعضا، مربیان، کارشناسان فرهنگی و هنری، 30 دانش‌آموز دختر عضو طرح کانون‌مدرسه، رئیس شورای شهر و جمعی از مدیران کل و مسئولین دستگاه‌های اجرایی نیز حضور داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و به پشتوانه‌ی فعالیت کاردستی و صنایع دستی بومی‌محلی هر منطقه و با تکیه بر تلاش و پشتیبانی مربیان و کارشناسان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار روستایی، سیار شهری و پستی در جهت تقویت ایده‌پردازی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی گام‌هایی مؤثر، تبیین و اجرا شد.

جمال در ادامه، پرورش روحیه و تفکر کارآفرینی در کودکان و نوجوانان، تقویت روحیه نوآوری، شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های اعضا، حفظ و اشاعه‌ی کاردستی‌ها و صنایع دستی بومی و محلی را از اهداف این رویداد فرهنگی عنوان و تصریح کرد: اعضای کودک و نوجوان با بهره‌گیری از ابتکار، خلاقیت و نوآوری، بیش از یک هزارو 100 اثر با استفاده از دور ریختنی‌هایی مانند صدف، چوب، فلز، پارچه، چرم، کاموا، نخ، حصیر، سنگ و غیره خلق کردند که از این تعداد، 230 اثر برتر به بخش نمایشگاهی راه یافت.

وی با بیان اینکه کارآفرینی فرآیند یا مفهومی است که در طی آن فرد کارآفرین با ایده‌های نو، خلاق و شناسایی ظرفیت‌های جدید با روش‌ها و ابزار به خلق محصولی نو مبادرت می‌ورزد، بیان داشت: مربیان کانون پرورش فکری تنها به‌عنوان هدایت‌کننده، کار کودکان و نوجوانان را جهت داده و قوه اختیار، ایده‌پردازی، ایده‌یابی، فرصت انتخاب و حس کنجکاوی آنها را تقویت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان تصریح کرد: اعضای کودک و نوجوان که طی این فراخوان، با دست، فکر، ذوق هنری و سلیقه‌، طرح‌های مورد علاقه خود را به مرحله اجرا درآوردند، در این نمایشگاه ضمن بازاریابی برای کالاهای خود، کسب مهارت کارآفرینی و درآمد را تجربه می‌کنند.

گفتنی است ، نمایشگاه خلاقیت تا کارآفرینی به مدت یک‌هفته در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان واقع در ابتدای بلوار هلال احمر، جنب بوستان کودک دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه صبح‌ها ساعت 9 تا 12 و عصرها ساعت 14 تا 17 از این نمایشگاه بازدید کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید