خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان را زنان تشکیل می دهند، گفت: مجلس پیگیر ایجاد نهضت کارآفرینی برای زنان در کشور است.


به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا ساعی ، با بیان اینکه دومین کنگره ملی  زنان موفق ایران با نگاه ویژه به توانمندسازی زنان در جامعه و با دعوت از متخصصین و فعالان حوزه زنان، ۱۷ اسفند ۹۶ مقارن با روز جهانی زن و ولادت حضرت زهرا (س) در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود، افزود: از جمله اهداف برگزاری این رویداد، کنکاش راهی برای افزایش اعتماد به توانمندی ها و استعدادهای بانوان کشورمان درحوزه های مدیریتی،کارآفرینی، روانشناسی و سایر حوزه هایی است که بانوان در آن فعالیت دارند، همچنین انتقال تجربیات بانوان مدیر موفق درسطوح ملی به سایر شرکت کنندگان از دیگر اهداف این کنگره می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در کشورهای در حال توسعه مانند ایران، زنان با وجود حمایت های انجام شده هنوز نتوانسته اند نقش موثری در اداره امور شهری داشته باشند.

وی افزود: کنگره زنان موفق ایران سعی دارد تا گام موثری برای بانوان توانمند کشورمان بردارد تا آنان بتوانند با ارائه اقدامات علمی و پژوهشی  خود در تمامی زمینه های جامعه از جمله: فرهنگی، اجتماعی، کارآفرینی و... از امتیازات ویژه ای برای دستیابی به اهداف ارزشمندشان برخوردار گردند.

وی تصریح کرد: از جمله اهداف برگزاری این رویداد ارتقاء سطح آموزش و توان‌افزایی زنان در سطوح مختلف با همکاری دستگاه‌های مسئول به ویژه توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد برای تسهیل‌گری، تدوین برنامه توسعه زنان و خانواده در هر استان با توجه به مسایل و نیازهای بومی و گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فعالیت مدیران زنان می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در کشور ما بانوان متخصص و توانمند زیادی داریم که مشتاق فعالیت در حوزه های اجتماعی و کارآفرینی و... می باشند ولی به دلیل موانعی که وجود دارد برخی بانوان این فرصت را ندارند تا بتوانند از استعدادهایشان استفاده بهینه کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان متخصص در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد فعالیت های اجتماعی خوبی دارند، اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت هایی در جلوگیری از بروز مسائل و آسیب های اجتماعی در حوزه زنان و کودکان توسط جامعه زنان، روبه رشد است.

وی با اشاره به اینکه خانواده در ایران اسلامی محور و رکن مهمی تلقی می شود و زنان در تحکیم این حوزه نقش مهمی بر عهده دارند، تصریح کرد: بر این اساس نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در عرصه های مختلف تلاش می کنند با جامعه بانوان ارتباط بیشتری برقرار کنند تا با دغدغه های آنان بیشتر آشنا شده و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

ساعی با اشاره به حضور فعال و موفق زنان در تمامی عرصه ها بیان کرد: زنان ورزشکار ایرانی در میادین بین المللی حضور پررنگی داشته و توانسته اند افتخار آفرینی کنند وی ادامه داد: این مهم در حالیست که بانوان ایرانی در عرصه های علمی نیز خوش درخشیده اند.

ساعی اظهارکرد: متاسفانه حوزه زنان و بنیان خانواده دچار آسیب های گوناگونی شده که با توجه به اقدامات انجام شده برای بهبود شرایط، تجربیات خوبی وجود دارد که با مهیا شدن فرصت های مناسب می توان از این اقدامات بهره مندشد.

وی تصریح کرد: در مجلس پیگیر ایجاد نهضت کارآفرینی در کشور هستیم تا بتوانیم به صورت اصولی بانوانی را که می خواهند در این زمینه فعالیت نمایند و با ارائه آموزش های لازم آنان را وارد چرخه کنیم که در این زمینه لازم است بانوان کار آفرین موفق، متخصصان و صاحب نظران، نظرات خود را منتقل کنند.

ساعی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان را زنان تشکیل می دهند و مشارکت آنها در اقتصاد تحول مهمی را رقم خواهد زد، اگرچه در گذشته برای معرفی زنان اقداماتی لازم بود و باید مستندات فراهم می شد اما امروز در اطراف ما زنان موفق و کارآفرینی زیادی وجود دارد و تجربه نشان داده هر زمان زنان موفق به زینت اعتماد آراسته شده است کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته اند.

وی اعلام کرد: علاقه مندان و پژوهشگران گرامی توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی و...، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال نمایند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی میتوانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های ۴-۳۳۶۹۹۰۹۳-۰۲۱و ۹-۳۶۶۲۱۳۱۸-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید