خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آیین پایانی دومین جشنواره ملی نوآوری و کسب‌وکار (Innocup) خواجه نصیر یک‌شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۶ برگزار شد.


به گزارش مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا، در این مراسم، جعفر روشنیان، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه در حال حاضر در این دانشگاه مهم‌ترین تکیه آموزش، موضوع کارآفرینی است، اظهار کرد: مهم‌ترین ضرورت فعلی کشور، پرداختن به مبحث کارآفرینی است.

او افزود: به‌زودی یک مرکز رشد در دانشکده مکانیک راه‌اندازی خواهد شد و در نظر داریم فضاهای دیگری هم به مرکز رشد اختصاص دهیم و امیدوارم بتوانیم با این تلاش به‌زودی پارک علم و فناوری تاسیس کنیم. اگر بخواهیم در کارآفرینی موفق شویم باید در شیوه آموزش تحول ایجاد کنیم.

حامد ابراهیمی، مدیر مرکز رشد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز در این رویداد گفت: اینوکاپ با هدف اصلی شناسایی و کمک به رشد و بالندگی راه‌اندازی شد و ما سعی کردیم شبکه‌ای از افرادی را که در فضای کسب‌وکار و کارآفرینی فعالیت دارند، فراهم کنیم.

در ادامه محمدرضا فرحی، داور اینوکاپ اظهار کرد: استارت‌آپ‌ها متاسفانه تمایل زیادی دارند که بگویند ما در کوتاه‌مدت به نقطه سربه‌سر می‌رسیم. آمازون حتی وقتی وارد بورس شد همچنان ضررده بود.

فرحی افزود: اگر کسب‌وکارها خیلی زود به نقطه سربه‌سر برسند، یعنی کسب‌وکارهای کوچکی در حد و اندازه یک SME است. کسب‌وکاری موفق است و می‌تواند بزرگ شود که در طولانی مدت به نقطه سربه‌سر برسد اما در عوض بتواند همیشه رشد خود را حفظ کند.

در اینوکاپ ۱۹۴ ایده ثبت شد و ۱۱ تیم توانستند به مرحله نهایی راه‌پیدا کنند. ارایه‌های تیم‌های استارت‌آپی را در ادامه می‌خوانید:

اولین تیم ارایه‌دهنده، «لوکالین» است که بستری برای ایجاد ارتباط بی‌واسطه بین گردشگران و افراد بومی با هدف اشتراک تجربه‌ها ایجاد می‌کند. با استفاده از این بستر گردشگران با زندگی‌ بومی مردم آشنا می‌شوند و افراد بومی هم فرصتی برای درآمدزایی به‌دست خواهند آورد.

«عمران نصیر» تیم بعدی بود که با روش‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی سعی دارد وضعیت راه‌ها را تحلیل کند. هر ۲۴ ساعت ۴۳ نفر در تصادفات کشور کشته می‌شوند که راه‌ها سهم ۳۵ درصدی در این حوزه دارند.

«تولید کلاژن دریایی» تیم بعدی است که از استان هرمزگان در این رویداد شرکت کرده است. این تیم سعی دارد کلاژن جوان‌ساز دریایی را به شکل صنعتی به جای کلاژن مضر جانوان خشکی‌زی یا بوتاکس تولید کند.

تیم چهارم ارایه دهنده «نانو اف‌ام‌سی» است که ساخت تجهیزات پزشکی با استفاده از نانوفناوری به‌منظور رفع چالش‌های تجهیزات سنتی و ارایه کارایی بالاتر را انجام می‌دهد.

«روما» تیم بعدی اینوکاپ است که یکی از اعضای تیم درباره آن ارایه داد و گفت: رباتی انسان‌نما و اجتماعی که می‌تواند به‌عنوان یک مانکن متحرک و هوشمند در ویترین فروشگاه‌ها قرار بگیرد.  تحرک و تعامل می‌تواند فروش را تا ۳۰۷ درصد افزایش دهد. روما ویترین را جذاب می‌کند و باعث بهتر دیدن شدن لباس‌ها خواهد شد. تیم روما در پاسخ به مرزشکن (disruptive) بودن ایده پاسخ داد که به همین دلیل هنوز پلن درآمدی دقیق ما مشخص نشده است، در بخش ایده‌ها ثبت‌نام کردیم.

«اسمارتر» اولین تیم ارایه‌دهنده در بخش کسب‌وکار است. رآکتور مداربسته تولید استیک انیدرید. بسیاری از کارخانه‌های ما در دوران تحریم به دلیل تحریم استیک انیدرید بسته شدند. این محصول در موارد نظامی، دارویی، نساجی و شکلات‌سازی کاربرد دارد. ما توانستیم این محصول را با مواد و فناوری بومی تولید کنیم و ایران ششمین کشوری است که به این فناوری دست پیدا کرده است.

«نسخه پیچ» تیم دوم بخش کسب‌وکار است که به دنبال تحویل آنلاین ساده و سریع دارو است. با تهیه یک عکس از نسخه، دارو یا لوازم آرایشی روز بعد در مکان و زمان دلخواه تحویل مشتری می‌شود. ما فروشگاه آنلاین دارو نیستیم و صرفا به دنبال تحویل ساده دارو به مشتری هستیم.

«بال‌های پرواز» تیم بعدی است که در پی حل مشکل آموزش در کشور است. به طور کلی سیستم آموزشی ما نیروی کاربردی تربیت نمی‌کند. هدف ما تغییر اوضاع و رسیدن به مدارس فناوری‌محور است. کم‌تر از شش ماه از شروع فعالیت ما گذشته است و در همین مدت توانسته‌ایم با مدارسی مانند البرز همکاری کنیم.

«سلام سالاد» به شکل تخصصی در حوزه فروش آنلاین سالاد فعالیت خواهد کرد. ۹۰ درصد تغذیه کاربران ناسالم است، کاربر می‌تواند به شکل کامل سالاد خود را شخصی‌سازی کند. فروش به مشتریان نهایی، ارتباط با سرویس‌های سفارش آنلاین غذا و فروش به مشتریان سازمانی، انواع روش‌های درآمدی ما هستند.

«گیم هرمس» بستری متمرکز برای ارتباط گیمرها با یکدیگر چراکه بازار متمرکزی برای ارتباط بازی‌سازان و گیمرها وجود ندارد. تلاش داریم در ابتدا وارد حوزه PC شده و سپس به سراغ کنسول و موبایل برویم که با این کار ۲۳ کاربر هدف به‌دست خواهیم آورد.

استارت‌آپ «لکس» برای کسانی که ضعف عضلانی دارند یا قطع نخاع هستند، شلوار لکس تولید می‌کند. ما چند رقیب داریم. تنها رقیب قوی ما رکس است. ما همه حرکات را با فشردن یک دکمه راحت کردیم. نمونه ما ۲۰ تا ۲۷ میلیون قیمت دارد. تولید انبوه محصولات ما را ارزان‌تر می‌کند. حداقل ۳۰ درصد از کارکنان‌مان را از میان افرادی که خودشان قطع نخاع هستند و از لکس استفاده می‌کنند، انتخاب می‌کنیم.

در پایان این مراسم، برگزیدگان اینوکاپ پس از داوری مشخص  و از آن‌ها قدردانی شد. در بخش ایده‌ها به ترتیب تیم‌های روما، لوکالین و نانو اف‌ام‌سی به مقام‌های اول تا سوم دست پیدا کردند و موفق به کسب سه، دو و یک سکه بهار آزادی شدند. همچنین در این بخش از تیم کلاژن دریایی هم تقدیر شد. در بخش کسب‌وکارها نیز به ترتیب تیم‌های گیم هرمس، لکس و سلام سالاد به مقام‌های اول تا سوم دست پیدا کردند و هر کدام به‌ترتیب هفت، پنج و سه سکه بهار آزادی دریافت کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید