خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تاوقتی برای کارآفرینی رانت دولتی تزریق شود، نتیجه‌ای ندارد، گفت: شرکت‌های دانش بنیان آلوده به پول دولتی موفق نمی‌شوند.


به گزارش خبرگزاری مهر، سورنا ستاری در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان با بیان اینکه پتانسیل و ظرفیت خوبی در دانشگاه‌های استان زنجان دارد، افزود: نسل جوان و خلاقی در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و باید تفکری که نسبت به نسل جوان وجود دارد، تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان امروز مانند گذشته نیستند و اعتقادات و تفکرات خود را دارند، ادامه داد: حقوق‌بگیری و استخدام شدن برای آنان جزو افتخارات محسوب نمی‌شود بلکه ریسک‌پذیری برای آنان افتخار است.

ستاری با تاکید بر اینکه  جوانان نیازمند حمایت هستند، گفت: قوانین دست و پا گیر دولتی همیشه مانع بوده است که باید اصلاح شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه زنجانی‌ها در حوزه آی‌تی صاحب برند هستند و شرکت‌های بزرگ کشور در این حوزه را هدایت می‌کنند، گفت: در بحث اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه آی‌تی استان زنجان صاحب برند است ولی اینکه چرا این افراد برای فعالیت به استان خود بازنمی‌گردد باید بررسی شود. بایستی ساختار اقتصادی استان برای این مهم آمادگی و تسهیلات لازم را داشته باشد.

ستاری با اشاره به اینکه کل استان می‌تواند پارک علم و فناوری باشد، گفت: باید زیست‌بوم خلاق در هر استان داشته باشیم ، کل استان می‌تواند این زیست‌بوم را ایجاد کند که در این راستا همه دستگاه‌های دولتی و مردم باید همکاری کنند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد آینده کشور در دست جوانانی است که ابتکار و خلاقیت دارند و استخدام دولت نیستند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید به جوانان بها دهیم چون پایه این اقتصاد نفت، گاز و معدن نیست، بلکه کارآفرینان هستند، گفت: یک نوع اقتصاد جدید در کشور است که باید به آن توجه کنیم.

ستاری ادامه داد: در ابتدا بر این باور بودیم که با آوردن صنعت از خارج از کشور می‌توانیم، صنعت داشته باشیم و فکر می‌کردیم، با پول  همه چیز خریدنی است، درصورتی‌که تکنولوژی با پول خریدنی نیست و یاد گرفتنی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز با نسلی طرف هستیم که مثل گذشته نیست و اعتقادات و باورهای خاص خود را دارد و اشتغال در این نسل با اشتغال نسل‌های گذشته فرق دارد، گفت: در این نسل حقوق گرفتن افتخار نیست، بلکه ریسک پذیری و نوآوری افتخار است. وقتی کسی به یک حقوق ماهیانه آلوده می‌شود، نوآوری، خلاقیت و فناوری را زیر سؤال برده و از بین می‌برد، در حالی که ابتکارات بشر موجب پیشرفت می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز داشتن صنعتی با مصرف آب افتخار نیست، افزود: این فرهنگ فوق‌العاده که در دانشگاه‌ها نیز است و از دانشگاه‌ها زائیده می‌شود، باید در استان نهادینه شود.

ستاری با اشاره به اینکه نباید شرکت‌های دانش بنیان آلوده به پول دولتی شود، چون در ای صورت، آنها خلاقیت و نوآوری خود را از دست می دهند، گفت: این امر در رابطه با صنایع خلاق رخ نمی‌دهد.

ستاری با اشاره به اینکه سیستم دولتی ما برای اینکه بخش خصوصی در آن توسعه پیدا کند، درست نشده است، گفت: ما همیشه به بخش خصوصی به عنوان یک رقیب نگاه کرده‌ایم که این نگاه، نگاره دستی نیست و باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه باید جوانان حمایت شده و کسب و کارهای جدید در جامعه رونق پیدا کند، افزود:  روند موجود در حوزه استارت آپ ها خوب است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تا زمانی که برای یک کارآفرینی رانت دولتی تزریق شود، نتیجه‌ای نداشته و در نهایت زمین می‌خورد، گفت: در حال حاضر  هفته‌ای ۱۰ درصد رشد، در حوزه آی تی در کشور وجود دارد.

ستاری با بیان اینکه در تفکر اقتصاد خلاق دیگر بخش خصوصی رقیب بخش دولتی محسوب نمی‌شود، افزود: کسب و کارهای جدید بسیاری از روش‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و آینده از همین حالا قابل پیش‌بینی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید