خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اجراي طرح تکاپو در 30 استان كشور

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ازاجرای طرح تکاپو در30 استان کشور خبرداد.
به گزارش پيك مهارت آنلاين، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی، دکتر علی ربیعی در مراسم افتتاحیه نخستین انستیتو توسعه مصنوعات چرمی یونیدو در شهر مشهدبا اعلام آغاز مراحل مطالعاتی طرح تکاپو در30 استان کشور اظهار کرد: این طرح توسعه صنایعی است که در هر استان شناسایی شده و منجر به اشتغال خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تجربه از خانه تا کارخانه در قالب این طرح اجرایی خواهد شد و می توان آن را آغاز فزاینده ای برای توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار دانست.
وي با بیان اینکه در بسیاری از کشورها خوشه های کوچک بوده اند که رشد کرده و توسعه یافته اند،  خاطر نشان کرد: در شرایط رکود تورمی کشور توجه به این نوع از صنایع ضروری است.
دكتر ربیعی ادامه داد: در طرح تکاپو در هر استان زمینه یابی شده و افراد و ظرفیت ها شناسایی می شوند و پس از آموزشی که برای هر صنعتی طراحی می شود، توانمند سازی شده و به بازاریابی می رسد که در نهایت نیز برند سازی را در پی خواهد داشت و حتی امکان تولید محصول برای برند های جهانی نیز وجود خواهد داشت.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح تکاپو راایجاد تحرک در عوامل موثر اقتصادی و صنعت دانست و عنوان کرد: اگرچه این مسیر دارای دشواری هایی نیز هست اما دیگر زمان آزمون و  خطا نیست و هدف ما موفقیت است تا با کاهش رنج مردم به درآمد با کرامت خانوارها برسیم.
دكتر ربیعی با بیان این نکته که امروز ما نیاز به مهارت افزایی و توانمند سازی افراد در واحدهای خرد داریم بر نیاز به آموزش های تطبیقی بین خروجی دانشگاه ها و اتصال به شغل تاکید کرد.
وی یادآور شد:در این زمینه فنی و حرفه ای باید بر اساس نیازها برنامه ریزی آموزشی خود را منطبق سازد.
وی اضافه کرد:براي ايجاد شغل باید زمینه های ایجاد شغل در خوشه ها شناسایی شده و با تقویت افراد به نتیجه برسیم.
دبیر شورای عالی اشتغال تاکید کرد:باید جامعه به خوشه ها بها داده و مشاغل خرد را شغل محسوب نماید.
دكتر ربیعی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران ارشد استان خراسان رضوی و جمعی از کارکنان آموزش فنی و حرفه ای و مهمانان خارجی حاضر در جلسه از لزوم تغییر تصور و نگاه به کار در جامعه گفت و افزود:اشتغال تنها در صنایعی با تندیس های بزرگ نیست.
وی با بیان اینکه در آینده به ایجاد 36 میلیون فرصت شغلی جدید نیاز داریم خاطر نشان کرد:دولت تدبیر و امید با تلاش به دنبال ایجاد زمینه های رشد مثبت ،  کاهش تورم و بازشدن فضای بین المللی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید