خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پیش‌رویداد اولین استارت‌آپ ویکند نخل و خرما، دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۶ در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر برگزار شد.

به گزارش مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا، در این پیش‌رویداد، مهدی نامدارزادگان، معاون پژوهشی این دانشگاه از برگزاری اولین رویداد کارآفرینی نخل و خرما از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر خبر داد و گفت: در این رویداد از تمامی صاحب‌نظران و فعالان این حوزه استفاده خواهد شد.

او گفت، که علاقمندان می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را در قالب موضوعاتی چون شناسایی فناوری‌های نوین در زمینه تولید خرما، ایده‌های نوین برای فروش خرما و دیگر فرآورده‌های جانبی آن، صنایع بسته‌بندی، آبیاری، مبارزه با آفات و بازاریابی ارایه کنند.

پس از آن محمدرضا بحرانی، رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: سالانه در دنیا ۷ میلیون‌ تن و در ایران درحدود یک میلیون ‌تن خرما تولید می‌شود که در کشورهای تولیدکننده سطح زیرکشت نسبت به برداشت و همچنین تولید فرآورده‌های جانبی متفاوت است. در ادامه بحرانی با اشاره به ضرورت برگزاری رویدادهای کارآفرینی در این حوزه از آمادگی این دانشگاه برای حمایت از برنامه‌هایی در راستای شناسایی ایده‌های مرتبط با موضوع نخل و خرما خبر داد.

در این پیش‌رویداد که برخی مدیران و کارشناسان سازمان‌های مرتبط با کشاورزی و استادان و دانشجویان دانشکده‌های کشاورزی استان نیز حضور داشتند، رحیم خادمی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر نیز از دیگر سخنرانان این برنامه بود.

خادمی گفت: در برنامه توسعه استان بوشهر خرما جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد محلی استان دارد و جزو محصولات استراتژیک منطقه است.

او با اشاره به برخی مشکلات در بخش کاشت و تولید خرما و فرآورده‌های جانبی آن افزود: امروز نظام تولید در دنیا صنعتی شده است، اما متاسفانه نظام تولید ما در محصول خرما همچنان سنتی است که این امر باعث دور ماندن کشور از بازارهای بین‌المللی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید