خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پروفسور علی‌اکبر فرهنگی از صنعت چاپ به عنوان صنعت زیربنایی در توسعه فرهنگ و تمدن جهانی یاد کرد.


به گزارش ایلنا، پروفسور علی‌اکبر فرهنگی در "همایش نقش صنعت چاپ در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" که به همت انجمن علمی فناوری چاپ ایران و مجتمع چاپ آراد برگزار شد بر اولویت قرار گرفتن صنعت چاپ از سوی نظام آموزش عالی کشور تاکید و یادآور شد: چرا باید بعد از 500 سال که از عمر گوتنبرگ می گذرد تازه در کشورمان تحصیلات تکمیلی در رشته چاپ داشته باشیم که به نظر می رسد دانشگاه ها به عنوان اولویت به این موضوع نپرداختند.

پروفسور فرهنگی به فرصت‌های پیش روی صنعت چاپ اشاره و تصریح کرد: ایران ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری در صنعت دارد و می تواند بازار منطقه را در اختیار بگیرد به شرط آنکه دانشگاه ها و مراکز علمی و صنعتی در کنارهم برای آینده این صنعت برنامه ریزی نمایند.

وی بر جدی گرفته شدن صنعت چاپ در سرفصل‌های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های مطرح کشورمان باید بدانند صنعت چاپ هر روز رونق و اهمیت بیشتری پیدا می کند و آینده اقتصاد، صنعت و تولید موفق در گرو توجه به صنعت چاپ است.

فرهنگی با اشاره به فعالیت های انجمن علمی فناوری چاپ ایران در توجه جدی به ارتباط دانشگاه و صنعت چاپ گفت: انجمن علمی فناوری چاپ ایران و  مجتمع چاپ آراد امروز نشان دادند برای ارتباط دانشگاه و صنعت تلاش می کنند و ما امیدواریم آینده صنعت چاپ با ارتباط سازنده فعالان صنعت و دانشگاه در بخش چاپ هر روز بیشتر از دیروز رونق پیدا کند.

بیش از 400 هزار نفر در صنعت چاپ کشور فعال هستند
رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران نیز در این همایش با اشاره به اینکه مهمترین اولویت در موضوع اقتصاد مقاومتی باید توجه و توسعه چاپ و بسته بندی به عنوان یکی از زیرساخت های بنیادی هر توسعه ای در کشور باشد خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد متکی بر سرمایه های انسانی و مادی داخلی است و رویکردی صادرات محور دارد.

بیطرفان در ادامه تاکید کرد: ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ساخت ایران و زمینه سازی برای تقویت حس تعصب نسبت به این مهم نیازمند عزم ملی است.

وی تنها راهکار برای رفع بیکاری جوانان، افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی را افزایش کیفیت و تولید انبوه و کاهش قیمت تمام شده از یک سو و تقویت باور عمومی نسبت به made in Iran و مصرف کالاها و خدمات ایرانی توسط آحاد مردم از سوی دیگر است.

رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران یکی از گلوگاه های تاثیرگذار در کاهش اقبال جامعه نسبت به خرید کالاهای ایرانی را نداشتن کیفیت قابل رقابت در حوزه طراحی بسته بندی و غفلت تولید کنندگان نسبت به خلاقیت و نوآوری مستمر در حوزه چاپ و بسته بندی و عدم ایجاد بسترهای لازم برای خلق، توسعه و بکارگیری شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت چاپ است.

محمد بیطرفان با اشاره به اینکه صنعت چاپ یکی از صنایع کلیدی در توسعه اشتغال و اقتصاد کشورهاست گفت: ما امروز خوشحالیم که بیش از 400 هزار نفر در صنعت چاپ کشور فعال هستند و مجموعه ای مثل چاپ آراد با جوانان و نیرو های خوشفکر توانسته در سال های سخت اقتصادی کشور بین 250 تا 300 شغل مستقیم و غیر مستقیم برای دانش آموختگان و جوانان ایجاد کند.

وی توسعه کشوری مثل آلمان را مدیون تعصب ملی آنها نسبت به تولید و مصرف کالای ملی دانست و یادآور شد: صنعت چاپ افتخار دارد در قالب مجتمع های چاپ و بسته بندی در خدمت تولید و مصرف کالای ملی و داخلی باشد.

صنعت چاپ برای فارغ التحصیلان اشتغالزاست
مرتضی حاکی کارآفرین جوان و مدیرعامل مجتمع چاپ آراد نیز گفت: صنعت چاپ یک صنعت مادر است و با سرمایه گذاری کم می تواند اشتغال آسان و فراوانی ایجاد کند و ما توانستیم با همه مشکلات اقتصادی و رکود بیش از هفتاد شغل مستقیم و 250 شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.

این کارآفرین فعال با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد نیروهای ما دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اظهار داشت: صنعت چاپ نیازمند حمایت واقعی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و یکی از نیازهای اساسی ما داشتن شهرک ویژه و تخصصی چاپ است که هنوز در کشور وجود ندارد و می تواند نقش بسیار مهمی در متشکل کردن توان داخلی برای ورود به بازارهای منطقه و جهان باشد.

مدیر آراد افزود: این شرکت اکنون پس از گذشت چندین سال خدمت صادقانه در میان آنانی که  کیفیت ، سرعت و قیمت را در صنعت چاپ، همگام می خواهند، با نام مجتمع چاپ آراد نامی آشناست و تلاش مجموعه در جذب ، بکارگیری و نگهداشت نیروی کار جوان ، پویا و متخصص در کنار همراهی مشتریان وفادار ، جایگاه مجتمع چاپ آراد را هر روز انسجامی بیشتر می بخشد.

چاپ از صنایع اولویت دار دنیاست
مهرداد بیات استاد دانشگاه نیز در این همایش با اشاره به اینکه صنعت چاپ در دنیا بیش از پانصد سال سابقه دارد خاطرنشان کرد: این در حالی است که تازه به فکر افتادیم که باید در مقاطع کارشناسی ارشد نیرو تربیت کنیم و باید به ارتباط دانشگاه و صنعت و جامعه اهمیت بدهیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به منابع انسانی و سرمایه های اجتماعی( social capital ) در توسعه یک صنعت بسیار مهم است گفت: در صنعت چاپ با آموزش مستمر و هدفمند می توان به اقتصاد و تولید این بخش به عنوان سه اولویت اول دنیا جامه عمل پوشید.

عشق و تلاش رمز موفقیت در کارآفرینی است
بابک فربودنیا مدرس دانشگاه و فعال در حوزه کارآفرینی نیز در این همایش بر توجه جدی دانشگاه ها و فعالان صنعت چاپ به اقتصاد و اشتغال این بخش اشاره کرد و گفت: آینده اقتصاد دنیا در بخش چاپ و بسته بندی رقم می خورد و تا دیر نشده باید حضور جدی خود را به رخ بازار منطقه بکشیم و مشتریان و بازار خود را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مجموعه ای در عرصه اشتغال و کارآفرینی موفق نخواهد شد مگر با دو ابزار عشق و تلاش که لازم و ملزوم یکدیگر هشتند و در این راه خانواده ها نقش کلیدی دارند.

این همایش در آخرین روز های سال 1396 با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حالی در سالن همایش های سرای محله کاظم آباد( بنی هاشم) تهران برگزار شد که توجه به جایگاه راهبردی صنعت چاپ برای رونق تولیدات داخلی در بخش های مختلف یک ضرورت اساسی و انکارناپذیر است.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید