خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان گفت: بانوان در عرصه‌های مختلف تولید نیاز به حمایت و نگاه ویژه ندارند و اگر به صورت مساوی و برابر در فضاهای کسب و کار مشارکت داده شوند می‌توانند توانمندسازی خود را نشان دهند. بنابراین در معاونت علمی بسترسازی برای این فعالیت ها را در اولویت قرار داده ایم.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان در بازدید از دوازدمین نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار کرد: حدود 50 درصد ظرفیت جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند که می توانند نقش موثری در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور داشته باشند اما مقایسه میزان بانوان فارغ التحصیل از دانشگاه با حضور آنها در حوزه کسب و کار تناسب زیادی ندارد.

حمیدزاده در ادامه گفت: با وجود این ظرفیت اما نقش و سهم زنان کم رنگ تر از آن است که باید باشد بنابراین در این مسیر موانع فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که مختص به کشور ما نیست بلکه در سرتاسر دنیا حضور بانوان با محدودیت هایی همراه است.

وی همچنین با اشاره به باورمندسازی بانوان در حوزه کسب و کار عنوان کرد: بانوان باید به حضور و نقش خود در جامعه، فضای کسب و کار و رشد شاخص توسعه کشور اعتماد داشته باشند و توانمندی ها و قدرت ریسک پذیری خود را افزایش دهند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان حوزه های استارتاپی را یکی از حوزه هایی دانست که زنان می توانند توانمندی های خود را نشان دهند و ابراز کرد: در فعالیت های استارتاپی قدرت ذهنی، خلاقیت و مدیریت کسب و کار از عوامل موفقیت محسوب می شود بنابراین در این حوزه نمی توان دیدی جنسیت محور داشت و زنان می توانند در آن حضوری پررنگ تر داشته باشند.

در ادامه حمیدزاده با اشاره به نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: این نمایشگاه می تواند فرایند توانمندسازی بانوان را تسهیل کند. امسال 82 برند در نمایشگاه حضور دارند و 30 درصد تولیدکنندگان حاضر در آن بانوان سرپرست خانوار هستند که مهارت های لازم را آموزش دیده اند.

وی در بخش بعدی سخنان خود به غرفه ایران ساخت در این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: این غرفه نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه است که خوشبختانه بازدیدکنندگان استقبال خوبی از آن داشته اند. بازدیدکنندگان از این غرفه با مفاهیم جدیدی همچون فضاهای نوآورانه کسب و کار، شرکت های دانش بنیان و حوزه استارتاپی آشنا می شوند.

به گفته حمیدزاده، بانوان ما درعرصه تولید می توانند هم پای مردان حرکت کنند اما مسئله مهم این است که بانوان در عرصه های مختلف تولید نیاز به حمایت و نگاه ویژه ندارند و اگر به صورت مساوی و برابر در فضاهای کسب و کار مشارکت داده شوند می توانند توانمندسازی خود را نشان دهند. بنابراین در معاونت علمی بسترسازی برای این فعالیت ها را در اولویت قرار داده ایم تا شاهد حضور بانوان در عرصه های مختلف علم و فناوری باشیم البته نگاه جنسیت محور در این موضوع وجود ندارد.

دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با حضور شبکه ای از برندهای پوشاک داخلی، کارآفرینان اجتماعی و زنان سرپرست خانوار با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم،فناوری و اقتصاد دانش بنیان و مشاورامور بانوان معاونت علمی برپا شد تا بار دیگر توانمندی های داخلی در عرصه پوشاک در مقابل دیدگان قرار گیرد. در این نمایشگاه غرفه "ایران ساخت" در حمایت از کالاهای ایرانی و جریان سازی تولید محتوا به پا بود .


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید