خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دومین دوره «ایران ساخت» جشنواره‌ای که حمایت از تولیدات دانش بنیان داخلی را هدف قرار داده است در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.


به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در حمایت از محصولات دانش بنیان ساخت ایران جشنواره ای با عنوان «ایران ساخت» را برگزار کرد که دومین دوره آن اردیبهشت ماه سال ۹۷ برگزار می شود.

«ایران ساخت» با تکیه بر فرآورده‌های فرهنگی و هنری هنرمندان ایرانی، در نظر دارد تا نهضت توجه و حمایت از اقتصاد دانش بنیان را به عنوان یکی از راهبردی ترین زیرساخت های پیشرفت و تعالی کشور و اقتصاد مقاومتی بنیان کند.

 جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی و کارآفرینی اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته سازی کالاهای مرغوب ایرانی از جمله اهدافی است که در «ایران ساخت» دنبال می شود.

این جشنواره به شکل تخصصی و رقابتی بدون محدودیت سنی در ۵ بخش ادبیات، رسانه های دیجیتال، دیداری و شنیداری، هنرهای تجسمی و ایده بازار برگزار می شود که هر یک از این بخش ها خود دارای رشته هایی است.

بخش ادبیات شامل شعر، داستان کوتاه و مستند نگاری است که هر شرکت کننده می تواند حداکثر برای هر رشته ۵ اثر ارسال کند. عکس، پوستر، تصویرسازی، اینفوگرافی و کاریکاتور نیز رشته های بخش هنرهای تجسمی است.

همچنین رشته های فیلم مستند، فیلم کوتاه، برنامه های تلویزیونی، برنامه های رادیویی، پویا نمایی و کلیپ و تیزر تبلغاتی نیز مربوط به بخش رسانه های دیداری و شنیداری است.

در بخش رسانه های دیجیتال نیز وب سایت، شبکه های اجتماعی، نرم افزار چند رسانه ای و کاربردی، نرم افزار تلفن همراه، سامانه هوشمند و IOT و بازی های رایانه ای رشته های مد نظر است. در بخش ایده بازار نیز شامل معرفی و ترویج کالاهای ایرانی، کارآفرینان موفق، پایان نامه های برتر و صندوق های جسورانه است.

البته در دومین دوره از این جشنواره با توجه به استقبال هنرمندان از دور نخست و تجربیات به دست آمده، رشته هایی همچون صندوق های جسورانه، پایان نامه های برتر، شبکه های اجتماعی و سامانه هوشمند افزوده شد تا از این پتانسیل بهره بیشتری برده شود.

آثار تولید شده در نخستین دوره این جشنواره در هر یک از بخش ها برای حمایت از محصول ایرانی تجربه ای نو بود. چنانچه اکران فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» در این جشنواره تجربه موضوعی نو یعنی خرید کالای ایرانی در سینمای کودک را نشان می داد.

جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید