خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران گفت: توسعه کسب‌و‌کارهای فضاپایه و جذب سرمایه گذاری خصوصی، جهت گیری‌های اصلی در برنامه‌های سازمان فضایی ایران در سال پیش رو است.


به گزارش روابط عمومی سازمان فضایی ایران، مرتضی براری _معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران_ در دیدار با کارکنان این سازمان، ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های همکاران در سال گذشته، سال پیش رو را سالی پر تلاش برای سازمان فضایی ایران دانست و گفت: حضور حداکثری بخش خصوصی در تثبیت چرخه کامل فناوری فضایی، توسعه کسب‌و‌کارهای فضاپایه و جذب سرمایه گذاری خصوصی، جهت گیری‌های اصلی در برنامه‌های سازمان فضایی ایران در سال پیش رو است.

مرتضی براری افزود: بخش خصوصی توانمندی‌های قابل قبولی در این حوزه دارد و این ظرفیت وجود دارد تا در همه ارکان چرخه فناوری فضایی حضوری حداکثری داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و نیروی متخصص آن ابراز کرد: با توجه به اقتصاد نوظهور فضایی و توسعه روزافزون اپلیکیشن‌های کاربردی متفاوت در این حوزه، سازمان فضایی ایران بستر لازم جهت حضور و فعالیت کارآفرینان، نوآوران و متخصصین دانشگاهی را جهت توسعه کسب‌و‌کارهای فضاپایه فراهم خواهد کرد تا این کسب‌و‌کارها رونق بگیرد و به ارایه خدمات کاربردی جدید به جامعه بپردازند.

رییس سازمان فضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین پروانه اپراتوری ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی اظهار کرد: با تدوین پروانه‌های بهره‌برداری از ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، تلاش خواهد شد زمینه ورود و سرمایه‌گذاری در حوزه فضایی کشور توسط بخش خصوصی فراهم شود و این امر منتج به شکل‌گیری و توسعه اقتصاد فضایی و ظهور بخش خصوصی قدرتمند در تمام حوزه‌ها اعم از ساخت، خدمات پرتاب و راه‌اندازی ایستگاه‌های زمینی خواهد شد.

براری از حوزه بین‌المللی به عنوان شتاب‌دهنده این جهت‌گیری‌ها یاد کرد و با اشاره به لزوم صادرات فناوری به دیگر کشورها گفت: سازمان فضایی ایران بستر لازم برای حضور موثر و نقش‌آفرینی بخش خصوصی را فراهم خواهد کرد و با توجه به نام‌گذاری سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب و دغدغه‌های ایشان درباره رونق اقتصادی و معیشت، باید حوزه فضایی کشور هم برنامه قابل قبولی برای تحقق این اهداف ارایه و گزارش کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید