خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رویداد استارت‌آپی جاده ابریشم، با حضور استارت‌آپ‌‌ها، سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌هایی از سراسر ایران و نیز کارآفرینان، مدیران و سرمایه‌گذارانی از اروپا و سایر نقاط جهان ۲۹ و ۳۰ فروردین ۹۷ در جزیره کیش برگزار خواهد شد.


به گزارش مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا، سفر کاروان استارت‌آپ‌ جاده ابریشم با حضور تیمی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استارت‌آپ‌ی برجسته از اروپا از تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۶ از تبریز شروع شد و در تاریخ ۹ آبان در مشهد پایان یافت.
در این رویداد استارت‌آپ‌ی که در ٧ شهر ایران برگزار شد، ٨۴ استارت‌آپ‌ برگزیده بومی به معرفی خود در برابر هیات داوران و شرکت‌کنندگان پرداختند. در پایان نیز ۱۰ استارت‌آپ‌ برتر از شهرهای مختلف جواز حضور در رویداد کیش را یافتند. همچنین ۶ استارت‌آپ‌ دیگر نیز توسط تیم داروی انتخاب شدند که خود را برای حضور در رویداد کیش آماده خواهند کرد.

در رویداد استارت‌آپی جاده ابریشم که در اواخر فروردین ۱۳۹۷ برگزار می‌شود، این ۱۶ استارت‌آپ‌ منتخب طی دو روز، کسب‌وکار نوآورانه خود را در مقابل حدود ۳۰۰ شرکت‌کننده رویداد ارایه خواهند داد. همچنین در این رویداد دو روزه، بخش‌های متنوعی همچون شبکه‌سازی، سخنرانی داوران خارجی و همچنین برگزاری کارگاه‌های مختلف را نیز شاهد خواهیم بود.

از سخنرانان این رویداد می‌توان به ماروین لیائو (از صندوق سرمایه‌گذاری و شتابدهنده Startup 500)، مارال کلاجیان (کارآفرین سرشناس سوئد)، رضا ملک‌زاده (سرمایه‌گذار و کارشناس بازاریابی از سان‌فرانسیسکو)، یورگن فوریان (هم‌بنیانگذار صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر و مشاوره شرکت Pioneers از اتریش)، کیان زندیه (یکی از مدیران صندوق سرمایه‌گذاری Sturgeon از انگلستان)، کی شیمادا (مدیر نوآوری مرکز نوآوری و شتابدهی IBM) و نیکولاس اندیو (مدیر بخش خاورمیانه و آسیای میانه شرکت  Sigfox از فرانسه) اشاره کرد.

اینترنت اشیا، فین‌تک، هوش مصنوعی، فناوری بلاک چین، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری ایران، غلبه بر چالش‌های ناشی از تحریم‌ها و موانع مختلف در ایران برای کارآفرینان و نیز مشارکت دولت در بهبود فضای کسب‌وکار نوآورانه از جمله برخی موضوعات مورد بحث در سخنرانی‌ها و کارگاه‌های این رویداد است.

جاده ابریشم ۱۰۰: توانمندسازی استارت‌آپ‌‌های ایرانی
«جاده ابریشم ۱۰۰» (SilkRoad 100) یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده شده بود که در آن ۴۰ منتور از کشورهای مختلف جهان طی ۱۰۰ روز به صورت آنلاین به ارایه مشاوره به استارت‌آپ‌‌های منتخب پرداختند. همچنین وبینارهایی توسط این ۴۰ منتور برای ۸۴ استارت‌آپ‌ شرکت‌کننده در نخستین رویداد استارت‌آپ‌ جاده ابریشم برگزار شده است. از ۱۶ منتور اصلی حاضر می‌توان به جان آمری (از مدیران ArcticStartup از فنلاند)، اورلی سالور (بنیانگذار The A Factor و Shiftbalance از فرانسه)، وحید جوزی (کارآفرین و سرمایه‌گذار از کانادا)، جورج بارتلت (مدیر سرمایه‌گذاری Columbia Lake Partners از انگلستان) و باربارا بلویسی (هم‌بنیانگذار و از مدیران Hardware Club از فرانسه) اشاره کرد.

هادی فرنود (هم‌بنیانگذار استارت‌آپ‌ جاده ابریشم) در تشریح برنامه «جاده ابریشم ۱۰۰» می‌گوید: «این برنامه به استارت‌آپ‌‌های ما کمک کرد تا بتوانند فراتر از مرزهای کشورمان عمل کنند، چیزهایی ارزشمندی از شبکه منتورهای بین‌المللی‌مان بیاموزند و با دنیا در ارتباط باشند.»

او با اشاره به برگزاری جلسات مشاوره‌ای در این طرح به شکل آنلاین و تنوع بالای تخصصی منتورهای مذکور، آن را زمینه‌ساز ارتباط موثر و تعامل سازنده استارت‌آپ‌‌های کشورمان با دنیا می‌داند. فرنود با تاکید بر نقش کلیدی استارت‌آپ‌‌ها در ایجاد اشتغال، ارزش و ثبات، آنها را از اصلی‌ترین عوامل تشویق جوانان تحصیل‌کرده و متخصص در کشور بر‌شمارد.

فرصتی برای تعامل با دنیا
رویداد دو روزه استارت‌آپ‌ جاده ابریشم در جزیره کیش، میزبان کلیدی‌ترین فعالان اکوسیستم استارت‌آپی ایران، نوآوران و سرمایه‌گذاران ایرانی در کنار جمعی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران اروپایی خواهد بود. این رویداد فرصتی بی‌نظیر به منظور گسترش شبکه تعاملی و زمینه‌سازی برای همکاری‌های آینده در اختیار فعالان این اکوسیستم قرار می‌دهد.

موژان اصغری (یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران استارت‌آپ‌ جاده ابریشم) این رویداد را نخستین رویداد استارت‌آپی در این مقیاس در ایران می‌داند که با همکاری جمع گسترده‌ای از کارآفرینان، داوطلبان و نیز حمایت بی‌دریغ دولت برگزار خواهد شد.

او گفت: «شرکت‌ها و افراد زیادی برای حضور در این رویداد ابراز تمایل کرده‌اند. سخنرانان و مهمانان ما از ۱۵ کشور خارجی از جمله ژاپن، سنگاپور، هند، عمان، امارات عربی متحده، آلمان، فرانسه و اتریش خواهند بود. بسیاری از این افراد برای نخستین‌‌بار در ایران حضور خواهند یافت و اشتیاق زیادی برای شناخت اکوسیستم استارت‌آپ‌ی ایران دارند.»

نام‌نویسی به عنوان شرکت‌کننده در این رویداد هم اکنون از طریق سایت رویداد استارت‌آپی جاده ابریشم امکان‌پذیر است.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید