خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی متشکل از ۳۵ کشور پیشرو در اقتصاد نشان می دهد تعداد مشاغلی که به علت ظهور هوش مصنوعی و ربات‌ها در معرض خطرند، کمتر از حد تصور است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ پیش از این و در سال ۲۰۱۳ نتایج یک پژوهش که توسط دانشگاه آکسفورد انجام و منتشر شده بود، جنجال به راه انداخته بود.

بر اساس این گزارش پیش بینی شده بود ۴۷ درصد از مشاغل در آمریکا به علت خودکار شدن فرایندهای حرفه ای به علت از راه رسیدن ربات ها و همه گیر شدن هوش مصنوعی از کنترل انسان ها خارج خواهند شد.

ولی تحلیل های ارائه شده در گزارش تازه حاکی است، تنها ۱۴ درصد از مشاغل موجود در کشورهای عضو این سازمان که آمریکا، انگلیس، کانادا و ژاپن را هم در برمی گیرد به شدت خودکار می شوند و به احتمال ۷۰ درصد یا بیشتر تحت کنترل ربات ها یا محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی در می آیند.

این رقم برابر با حدود ۶۶ میلیون فرصت شغلی در کشورهای عضو این سازمان است که اگر چه باز هم رقم قابل توجهی است، اما بسیار کمتر از پیش بینی های قبلی است. تعداد فرصت های شغلی که به همین علت در آمریکا از بین می روند حدود ۱۳ میلیون مورد برآورد شده است.

علت برآوردهای متفاوت در این دو گزارش این است که هنوز تصور می شود نمی توان بسیاری از مشاغل با برخی پیچیدگی های خاص را به ربات ها واگذار کرد و در گزارش دانشگاه آکسفورد در مورد توانایی های آتی ربات ها و ماشین های مبتنی بر هوش مصنوعی اغراق شده بود.

پیش بینی ها حاکیست که مشاغل سطح پایین مانند نظافت و امور خدماتی بیشتر از مشاغل پیشرفته تر و مبتنی بر آموزش های دشوارتر تحت کنترل ربات ها درمی آیند و لذا ضروری است جوانان امروزی آموزش های دانشگاهی و فنی و حرفه ای را جدی تر بگیرند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید