خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: صرفا دوره "مهارت فنی" کافی نیست و دوره "مهارت کارآفرینی" هم ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یعقوب نماینده در شصت و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه شعار مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان شرقی «هر جوان آذربایجانی یک مهارت» است اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با مهارت آموزی جوانان استان، گام بلندی در جهت اشتغال برداریم.

وی با بیان اینکه در مراکز دولتی آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای 40 هزار نفر مهارت‌آموزی شده‌اند خاطرنشان کرد: 31 هزار نفر هم در آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای آزاد آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی آمار رصد اشتغال کارآموزان مراکز دولتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: حدود 11 هزار و 500 مهارت آموز رصد شدند که 45 درصد از کارآموزان را کارجویان، 25 درصد شاغل و 29 درصد غیر کارجویان که اغلب بانوان خانه دار هستند تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس این جامعه آماری در واقع حدود 50 درصد مهارت آموزان اشتغال یافته‌اند، افزود: از مجموع 20 درصد آمار مهارت آموزان غیرشاغل، 10 درصد به دلیل کمبود فرصت شغلی، 4 درصد به دلیل پایین بودن دستمزد، 0.4 درصد به دلیل ضعف آموزش مهارتی و 5.4 درصد به دلیل نبود سرمایه کافی موفق به یافتن شغل مناسب نشده‌اند.

نماینده با اشاره به اینکه در 76 روستای آذربایجان شرقی به صورت سیار آموزش‌های مهارتی ارائه شدند خاطرنشان کرد: در مجموع 2804 زن و 2470 مرد آموزش دیده‌اند که رویکرد آموزش‌های مهارت روستایی در راستای آموزش ساخت صنایع دستی است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال آموزش بسته مهارتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان هستیم ابراز داشت: تلاش می‌کنیم همزمان با اوقات فراغت، «فرصتی برای کسب مهارت» در حین تحصیل فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه بر اساس آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حدود 150 هزار بیکار در استان داریم تصریح کرد: صرفا دوره «مهارت فنی» کافی نیست و دوره «مهارت کارآفرینی» هم ایجاد می‌شود.

وی در پایان به طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی و استاد شاگردی اشاره کرد: متاسفانه شاهد استقبال پایین صنایع و صنوف از طرح کارورزی و استاد شاگردی هستیم.


پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی توسط صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی
علی عبداللهی در این جلسه با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال فعالیت دارد اظهار داشت: در سال 96 بیش از 5 میلیارد برای 480 نفر وام ازدواج پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه در اشتغال دو حوزه منابع داخلی و منابع مردمی و مشارکتی داریم گفت: تسهیلات اشتغال با سود 4 درصد و بازپرداخت 4 ساله شهری و 5 ساله روستایی پرداخت می‌شود که خود اشتغالی 30 میلیون و با کارفرمایی تا سقف 100 میلیون تومان است.

معاون صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه در سال 96 بیش از 832 فقره وام اشتغال‌زایی به مبلغ 18 میلیارد تومان پرداخت شده است ابراز داشت: 1100 شغل در این قالب ایجاد شده است.

عبدالهی با اشاره به اینکه به دلیل رصد و نظارت بر تسهیلات پرداختی، تنها 5 فقره وام منجر به اشتغال نشد خاطرنشان کرد: این تسهیلات به صورت ویژه از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی از پرداخت 1235 فقره وام برای صیانت از اشتغال در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: مجموع تسهیلات اعطایی در سال گذشته در این حوزه بیش از 14 میلیارد تومان پرداخت شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید