خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدرس کارآفرینی و مشاور کسب و کار، حمایت از کالای ایرانی را در گرو پشتیبانی از نیروی کار ایرانی دانست و گفت: این امر به اشتغال جوانان منجر می شود منوط بر اینکه اقدامات زیرساختی انجام شود و در نخستین گام، نهضت تولید ناب ایرانی در کشور همگانی گردد.

مسلم خانی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: شعار «حمایت از کالای ایرانی» که در دل آن حمایت از نیروی کار ایرانی قرار دارد، موضوعی صرفا اقتصادی نیست بلکه برای تحقق این مهم جریان سازی ملی ضرورت دارد؛ همچنین رئیس جمهوری هم پرداختن به موضوع تولید و اشتغال را از اولویت های دولت دوازدهم اعلام کرده است.
وی با تاکید بر ترویج الگوی ناب تولید محصولات ایرانی، اظهار کرد: منظور از تولید ناب ایرانی این است که کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان کسب و کار به الگوی تولید ناب به عنوان الگوی ملی در تولید کالا و خدمات پایبند شوند و مولفه های متعددی که موجب جهانی شدن یک کالا یا خدمت می شود را مد نظر قرار دهند.
وی افزود: تولید ناب از مرحله ذائقه سنجی مشتری شروع می شود و مراحل مختلفی در فرایند تولید از جمله طراحی و خلق محصول، عرضه مناسب و بهینه، تحویل محصول نهایی به مشتری، خدمات پس از فروش تا مرحله توسعه محصول را در بر می گیرد و اگر کیفیت در همه این موارد به عنوان یک طیف و مجموعه ای از اقدامات در نظر گرفته شود به الگوی تولید ناب ملی دست می یابیم.
خانی خاطرنشان کرد: زمانی که از حمایت کالای ایرانی صحبت می شود منظور کالایی با کیفیت بالا، بادوام، دارای خدمات پس از فروش، برخوردار از استانداردهای ملی و قابل رقابت در عرصه بین المللی است که توسط کارآفرینان ایرانی تهیه و با کار کارگر آموزش دیده، ماهر و متخصص ایرانی تولید می شود و بازار فروش آن ابتدا داخل کشور و بعد خارج از کشور است.
مدرس کسب و کار گفت: بر اساس مطالعات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی، در حال حاضر 71 تا 74 درصد از مجموع کالاهایی که در خانواده های ایرانی مصرف می شود، تولید داخلی نیست و در واقع سهم بسیار بالایی از کالاهای مصرفی خانوار ایرانی را کالاهای غیرایرانی به خود اختصاص داده است.
خانی تصریح کرد: سهم زیاد کالاهای غیر ایرانی در انتخاب ایرانی ها نشانگر این است که برای این کالاها، کارگر ایرانی کار نکرده، کارخانه ایرانی فعال نبوده و کسب و کار ایرانی رونق نداشته است بلکه این محصولات در کشورهای دیگر توسط نیروی انسانی آنها تهیه شده است و ایرانی ها به عنوان مصرف کنندگان نهایی محصولات را خریداری و استفاده کرده اند.
وی یادآور شد: انتخاب شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی در ادامه سیاست اقتصاد مقاومتی است که یکی از سیاست های مقاوم سازی اقتصاد داخلی، توجه به تولید بهینه کالا و خدمات در کشور در راستای استفاده کامل از سرمایه های انسانی است.
خانی اضافه کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی به شدت نیازمند اجرای الگوی تولید ناب در بازار محصولات مختلف داخلی هستیم و این الگو باعث می شود تا همه به این باور دست یابند که تحولی در مطلوبیت و کیفیت کالای ایرانی روی داده است.
مشاور کسب و کار اظهار کرد: حاکمیت باید از تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت کند تا افرادی که با شوق و ذوق به مردم کالای با کیفیت ارائه می دهند، شناسایی شوند و مورد تشویق و ترغیب قرار گیرند؛ همچنین با شیوه هایی مانند بخشودگی مالیات، معافیت بیمه سهم کارفرما، تخفیف در هزینه های انرژی و سایر مواردی از این قبیل حمایت شوند تا مردم بدانند هر کار خوبی در حوزه تولید در کشور توسط نهاد حاکمیت پشتیبانی می شود.
گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود سال 1397 را به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید